Kanał dystrybucyjny i kanał partnerski w świecie IT.

laptop na którym leży klucz do naprawy

Kanał dystrybucyjny to pojęcie znane z ekonomii oraz biznesu. Każdy przedsiębiorca, wie tak naprawdę z własnej praktyki, co oznacza ten termin. Warto jednak przyjrzeć się temu zagadnieniu z perspektywy branży IT. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć na temat kanału dystrybucyjnego i kanału partnerskiego w świecie IT.

Czym jest kanał dystrybucyjny w IT?

Kanał dystrybucyjny to nic innego jak zbiór podmiotów uczestniczących wzajemnie w dostarczaniu produktów i usług do klientów końcowych. Obrazowo można to przedstawić jako proces, w którym udział bierze producent tworzący i wypuszczający na rynek produkt, oprogramowanie lub usługę, które z kolei za pośrednictwem innych firm trafiają do klienta końcowego. Natomiast kanał dystrybucyjny w IT różni się jednak paroma elementami składowymi.

Jakie są ogniwa w kanale dystrybucyjnym IT?

Kanał dystrybucyjny IT dzieli się na podstawowe ogniwa, takie jak:

• producent – twórca produktu, ogramowania lub usługi;

• dystrybutor – zapewnia zapasy magazynowe na lokalnym rynku i zajmuje się spedycją zamówień;

• partner – tworzy kanał partnerski, dostarcza produkty i usługi do klientów końcowych – nazywamy ich resellerami lub integratorami;

• klient końcowy – nabywca produktów i usług IT, znajdujący się na końcu kanału dystrybucyjnego, użytkownik dostarczanych rozwiązań.

Co to jest kanał partnerski?

Kanał partnerski z kolei skupia w sobie resellerów i dystrybutorów odpowiadający za sprzedaż produktów, oprogramowania i usług IT.
W skład kanału partnerskiego możemy wyróżnić integratorów, czyli firmy wdrażające u klientów rozwiązania technologiczne oraz firmy odsprzedające produkt, oprogramowanie lub usługę IT.

W kanale pojawia się również partner Manage Service Providers odpowiedzialny za sprzedaż kompleksowej usługi i produktów, wykraczającej poza podstawowy zakres. Tego typu usługa dotyczy również zarządzania infrastrukturą informatyczną klienta w oparciu o rozwiązania oferowane przez producenta.

Wyróżnić możemy jeszcze partnera Value Added Resellers, który odsprzedaje oprogramowanie, sprzęt, usługi oraz zapewnia wartość wykraczającą poza realizację zamówienia.

By w pełni zrozumieć cały proces, jakim rządzi się kanał dystrybucyjny w IT, warto zgłębić więcej merytorycznej wiedzy, którą znajdziecie na stronie internetowej eksperta ds. rozwiązań IT – https://sebitu.pl/. Autor w przystępny sposób i bardzo obrazowo tłumaczy niuanse kanałów dystrybucyjnych i partnerskich oraz wyjaśnia wszystkie branżowe terminy związane ze sprzedażą usług i produktów IT.

Kanał dystrybucyjny w IT – zobacz artykuł.