Kaseton reklamowy – rodzaje i zastosowanie

Kolorowy neon reklamowy

Jak zwrócić uwagę klientów na nasz biznes? Najskuteczniejszym sposobem jest estetyczna i czytelna reklama zamieszczona nad wejściem do lokalu lub wewnątrz budynku. Każdy z nas ceni proste rozwiązania, które pozwalają zaoszczędzić czas i szybko znaleźć poszukiwany cel. Jeśli więc kilka razy dziennie słyszysz tekst: „ale trudno do was trafić”, to znak, że czas zainwestować w wyrazistą reklamę i odpowiednio oznaczyć swoją firmę. Możesz to zrobić na wiele różnych sposobów, na przykład inwestując w tablice czy banery. Jednak podstawowym elementem jest kaseton reklamowy z nazwą i logo marki. Przyjrzyjmy się rodzajom kasetonów przeznaczonych do celów reklamowych i poznajmy ich współczesne zastosowanie.

Jaki kaseton reklamowy wybrać?

Decydując się na kaseton reklamowy, stajemy przed nie lada wyzwaniem. Dobry producent reklam oferuje kilka różnych rodzajów kasetonów, które możemy w pełni dopasować do własnych potrzeb i charakteru naszej działalności. Warto zaufać doświadczeniu specjalistów i zapoznać się z poradami, jakie przygotowała dla nas agencja reklamowa. Nowy Sącz jest miejscem twojej działalności? A może pragniesz wyróżnić się spośród podobnych firm, których siedzibą też jest Kraków? Kaseton reklamowy to niedrogi i skuteczny sposób na zaznaczenie swojej obecności w małym, średnim i dużym mieście.

Kasetony aluminiowe

Front klasycznego kasetonu z aluminium pokryty jest plexi i naklejką lub drukiem UV, a tył kasetonu składa się z tworzywa PVC. Podświetlenie w kasetonach aluminiowych jest zazwyczaj pełne, co oznacza, że świecą i litery, i tło. Aluminiowe kasetony LED to jeden z najczęściej wybieranych produktów reklamowych w Polsce, który cieszy się dużą popularnością ze względu na atrakcyjną cenę, odporność na czynniki zewnętrzne i możliwość zastosowania oświetlenia LED.

Kasetony z dibondu

Trwalsze i bardziej nowoczesne niż produkty aluminiowe. Kasetony z dibondu składają się z aluminiowej płyty kompozytowej wzmocnionej rdzeniem polietylenowym. Dibond wyróżnia się wysoką odpornością na blaknięcie, rozwarstwianie i trudne warunki atmosferyczne. Kasetony LED z dibondu frezowanego prezentują się efektownie i nowocześnie, gdyż wielu producentów podświetla w nich wyłącznie elementy wyfrezowane, takie jak napisy czy logo (bez tła). Energooszczędne oświetlenie LED, odporność na działanie czynników zewnętrznych, łatwość w czyszczeniu i atrakcyjna cena to najważniejsze zalety kasetonów z dibondu, które coraz częściej pojawiają się w polskich miastach.

Kasetony winylowe

Tego typu kasetony reklamowe są szczególnie popularne w galeriach handlowych, gdzie mamy do czynienia z częstą zmianą promocji i wymianą grafik. Winylowy kaseton reklamowy można postawić w formie pylonu lub zamontować bezpośrednio na ścianie. Produkt ten wyróżnia się równomiernym podświetleniem, bez względu na gabaryty.

Kasetony XXL

Wielkogabarytowa reklama przyciąga uwagę klientów i ułatwia lokalizację lokalu. Kasetony XXL wykonuje się na poliwęglanie komorowym, który stanowi jedyne rozwiązanie dla tak dużych reklam. A mowa o naprawdę imponujących rozmiarach, sięgających nawet 600×200 cm. Dzięki umieszczeniu kasetonu na trwałej ramie aluminiowej konstrukcja jest odporna na działanie czynników atmosferycznych. W wielkogabarytowych kasetonach istnieje również możliwość zamontowania oświetlenia LED.

Kasetony Slim

Wykonane z dibondu kasetony Slim są smukłe i idealne do zastosowania wewnątrz pomieszczeń. Grubość takiego kasetonu wynosi ok. 20 mm, a na przedniej części produktu często można znaleźć nakładany front z poliwęglanu, który dodaje elegancji. Podświetlany kaseton reklamowy w wersji Slim znajduje swoje zastosowanie nie tylko w biurach i sklepach, lecz także w mieszkaniach.

Kasetony jednostronne i dwustronne

Kasetony z aluminium, dibondu i winylu mogą być zarówno jedno-, jak i dwustronne. Jednostronny kaseton reklamowy przeznaczony jest do montażu na ścianie lub elewacji, na przykład nad wejściem do lokalu. Z kolei kaseton dwustronny można umieścić w dowolnym miejscu wewnątrz budynku, zyskując reklamę o większym zasięgu. Do produktów dwustronnych zaliczamy również tzw. semafory, czyli kasetony zewnętrzne montowane prostopadle do elewacji. Taki kaseton doskonale sprawdza się na długich ulicach handlowych (np. ul. Floriańska, Kraków), ponieważ umożliwia nadchodzącym z obu stron klientom łatwe odnalezienie lokalu.

Artykuł powstał we współpracy z agencją reklamową Optimaprint z okolic Nowego Sącza. Optimaprint to doświadczony producent reklam specjalizujący się w produkcji kasetonów reklamowych dla klientów z Polski i Europy.