Magia pozycjonowania – skąd się bierze ruch na stronie?

Mężczyzna pracuje na laptopie i pozycjonuje stony

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego jedne firmy regularnie pojawiają się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, ten artykuł jest dla Ciebie. Przypodobanie się algorytmowi Google nie stanowi wyłącznie sztucznego zabiegu, lecz pozostaje związane z tworzeniem wartościowego contentu dla użytkowników Internetu. Warto podjąć wysiłek, inwestując w narzędzia służące poprawie widoczności w sieci, a tym samym zwiększeniu ekspozycji na nowych klientów. O jakich narzędziach mowa? Zapraszamy do lektury tekstu o pozycjonowaniu, czyli usłudze będącej fundamentem skutecznego biznesu online.

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego to takie ważne?

Algorytm wyszukiwarek w mgnieniu oka przeszukuje miliony stron, wyświetlając wyłącznie te, które jak najlepiej odpowiadają merytorycznie na zapytanie użytkownika. Pozycjonowanie wymaga rozległej wiedzy interdyscyplinarnej, obejmującej zarówno kwestie stricte techniczne, jak i obszary psychologii podejmowania decyzji, marketingu, efektywnej komunikacji, i wielu innych dziedzin. Powszechnie przyjęta definicja pozycjonowania stron internetowych określa je jako przemyślane działanie, mające na celu podniesienie pozycji strony firmowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Środki niezbędne do realizacji tego założenia dotyczą rozmaitych zabiegów na serwisie internetowym (on-site) lub poza nim (off-site). Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO zakłada m.in. zmiany w kodzie strony, rozbudowanie istniejących opisów produktów, stworzenie wpisów blogowych, a także uwzględnienie w każdym materiale fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarek. Pozycjonowanie marki off-site polega natomiast na budowaniu linków zewnętrznych, udzielaniu się w mediach społecznościowych, dbałości o dobre opinie, czy wykorzystywaniu platform video do zamieszczania wartościowych filmów.

Na czym polegają profesjonalne usługi pozycjonowania?

Wiedza, doświadczenie i czas – bez tych trzech filarów skuteczne pozycjonowanie pozostanie jedynie w sferze marzeń. Z tego powodu większość firm internetowych decyduje się skorzystać ze wsparcia profesjonalistów, oferujących kompleksowe usługi pozycjonowania. Współpraca rozpoczyna się zazwyczaj od szczegółowego audytu na stronie klienta, skutkującego określeniem kierunku przyszłych działań. Profesjonalne pozycjonowanie przykłada szczególne znaczenie do tzw. keywords research, czyli analizy fraz kluczowych. Precyzyjny dobór słów i fraz wpisywanych przez potencjalnych klientów staje się kluczem do sukcesu. Stworzenie merytorycznego contentu nasyconego frazami kluczowymi informuje algorytm Google o kontekście strony i pomaga w wyświetleniu witryny na wyższej pozycji. Efektywne pozycjonowanie nie może pominąć takich aspektów jak monitoring wprowadzanych zmian, czy zadbanie o szybkość ładowania strony i jej responsywność na urządzeniach mobilnych. Pozycjonowanie to również implementacja metadanych jako wskazówek dla wyszukiwarki co do tematyki strony firmowej.

Ilość aspektów, jakie mieści w sobie pojęcie pozycjonowania, czyni z niego złożoną i wymagającą rzeczywistość. Gra jest warta świeczki – usługi pozycjonowania przynoszą bowiem wymierne rezultaty, przyciągając na stronę rzesze odwiedzających i pomagając w ich konwersji na klientów.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.