Moderowanie treści – na czym polega?

ZZajmowanie sie moderowaniem treści w social mediach

Szukając sprawdzonych restauracji, zakładów kosmetycznych czy innego rodzaju biznesów swoje pierwsze kroki kierujemy do opinii w Google. Dzięki temu zyskujemy ciekawe informacje, opinie innych użytkowników oraz lepszy pogląd na oferowane usługi. W sieci można również znaleźć opinie o danej firmie, które są efektem szkodliwego działania konkurencji. Choć w większości przypadków udaje się takie szkodliwe działania zatrzymać za pomocą odpowiedniej moderacji to mogą one wpłynąć szkodliwe na kontakt z odbiorcami. Dla nowego odbiorcy, który nie zna produktów ani danej firmy opinia przedstawiona w internecie stanie się decydującym punktem na podstawie którego podejmie decyzję skorzystania z usług danej firmy lub znalezienia innej. Zadanie moderatorów polega na wychwytywaniu szkodliwych działań. Zła opinia może zniszczyć firmę, która ma ugruntowaną pozycję na rynku.

Uprawnienia moderatora – czy warto przekazać je profesjonalistom?

Wydawałoby się, że zarządzanie oraz moderowanie treściami nie wymaga specjalnych umiejętności. Wystarczy usuwać lub wyjaśniać na bieżąco nieprzychylne komentarze dotyczące publikacji. Nic bardziej mylnego. Aby działać skutecznie należy posiadać odpowiednią strategię oraz podstawową wiedzę na temat zarządzania kryzysem w social mediach. Czasami jeden zły ruch potrafi zrujnować lata budowania dobrego wizerunku. Osoba odpowiedzialna za moderowanie potrafi także wpłynąć na świadomość klientów i sprawić, że będą oni odbierali markę dokładnie tak jak zostało to zaplanowane. Więcej szczegółów: https://wmh.agency/moderowanie-tresci-opinii/

Moderowanie treści w mediach społecznościowych w kontekście działań marketingowych

Codzienność pracy moderatora polega na edycji, blokowaniu oraz usuwaniu wpisów na forach oraz w mediach społecznościowych. Klienci muszą jednak wiedzieć, gdzie jest granica. Moderator zawsze działa w zgodzie z klientem oraz jego wytycznymi jednak nie powinno całkowicie blokować się wystawiania negatywnych opinii. Lepszą metodą, która da klientom zdecydowanie lepszy wydźwięk, jest umiejętne prowadzenie dyskusji z niezadowolonym użytkownikiem oraz przyznanie się do błędu w razie potrzeby. Moderatorzy powinni wykazywać się więc empatiom oraz posiadać nieco umiejętności psychologicznych. Moderator powinien także umieć poprowadzić rozmowę oraz sprawić, że osoba z nim pisząca będzie czuła się usatysfakcjonowana odpowiedziami. Moderator powinien także dobrze znać branżę oraz wszelkie szczegóły dotyczące marki, jaką reprezentuje. Odpowiedzi na pytania są ważnym elementem.