Najlepsze rady, jakie możesz usłyszeć kupując meble biurowe?

meble biurowe stoją w dużym biurze

Artykuł sponsorowany.

Wyposażenie biura w odpowiednie meble to kwestia absolutnie podstawowa, gdy chcemy zapewnić zatrudnionym osobom komfortowe warunki pracy. Oto najlepsze rady, które warto wziąć pod uwagę podczas kupowania mebli biurowych.

Po pierwsze jakość

Meble biurowe powinny wyróżniać się przede wszystkim wysoką jakością wykonania – niezależnie od tego, czy chodzi o stoliki, biurka czy krzesła konferencyjne. Dobrze, gdy meble są produkowane z trwałych, starannie wybranych surowców.

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że meble w biurach są poddawane niezwykle intensywnej eksploatacji, dlatego jeśli zakupimy modele niskiej jakości, z pewnością posłużą nam one wyjątkowo krótko bądź prezentowałyby się bardzo nieestetycznie. Trwałe materiały i estetyczne wykonanie to absolutny priorytet.

Estetyka

W związku z tym, iż pracownicy spędzają w biurze większą część dnia, należy też zadbać o to, by to miejsce prezentowało się estetycznie. Przebywanie w elegancko zaaranżowanych wnętrzach wpływa na poprawę samopoczucia, a co za tym idzie – prowadzi do wzrostu produktywności oraz wzrostu satysfakcji z wykonywanej pracy.

Regały, szafy i witryny

W biurze muszą znajdować się nie tylko biurka czy fotele, ale także rozmaite meble służące do gromadzenia i przechowywania dokumentacji. Nie istnieje odgórny klucz, według którego należałoby dobierać poszczególne modele tego typu mebli. Decyzję co do ilości oraz designu tego typu mebli w biurze należy podjąć po uwzględnieniu specyfiki oraz zasięgu prowadzonej działalności.

Czym powinny wyróżniać się biurka?

Jedna z najważniejszych kwestii podczas aranżacji przestrzeni biurowej dotyczy zakupu biurek. Czym powinny wyróżniać się biurka dla pracowników? Należy zadbać o to, by biurka wyróżniały się wysokością dostosowaną do wzrostu poszczególnych użytkowników. Wiele nowoczesnych modeli jest wyposażonych w funkcję regulacji wysokości, co jest szczególnie istotne, gdy z biurka korzystają różne osoby. 

Biurko powinno też posiadać odpowiednio szeroki blat oraz szafki, w których będzie można pomieścić wszelkie potrzebne dokumenty i sprzęty niezbędne do wykonywania pracy. W biurku warto także umieścić specjalne przepusty i listwy, w których rozlokujemy kable. Dzięki temu nie będą one plątały się pod nogami pracowników oraz zminimalizujemy ryzyko potknięcia się o nie.

Jak wybrać odpowiednie krzesła biurowe?

Nieodłącznym elementem biura są także krzesła, na których niejednokrotnie pracownicy siedzą przez wiele godzin dziennie. Z tego powodu należy postawić na takie modele, które zapewnią użytkownikom właściwe wsparcie dla kręgosłupa i ramion. Bardzo istotna jest odpowiednia konstrukcja oraz szereg materiałów dopasowujących się do ciała. Krzesło musi być też na tyle wytrzymałe, by znosiło intensywną eksploatację.

Fotele biurowe powinny być wyposażone w funkcję regulacji wysokości siedziska i podłokietników – wówczas pracownik może dostosować ustawienie krzesła do własnych potrzeb, co ogranicza ryzyko występowania dolegliwości bólowych.

Contino – profesjonalne studio mebli biurowych

Studio mebli biurowych Contino oferuje krzesła biurowe tworzone na zamówienie dla firm i instytucji publicznych, wyprodukowane z materiałów najwyższej jakości o nowoczesnym designie, dlatego zachęcamy do zapoznania się z informacjami na jego temat.

Contino działa kompleksowo począwszy od doradztwa, aranżacji i wyceny, poprzez dostawę, montaż mebli i zapewnienie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.