Newsletter – poznaj skuteczne narzędzie email marketingu

Mężczyzna w firmie zajmuje się email marketingiem

Aby firmowa strona internetowa bądź też sklep online odniosły sukces, koniecznie trzeba poznać kilka skutecznych metod marketingowych. E-mail marketing daje wiele możliwości skutecznej komunikacji z klientami, a działania oparte o pocztę elektroniczną pozwalają firmom rozwijać się i poszerzać grono odbiorców swoich usług.

Email marketing a newsletter

Newsletter jest to rodzaj wiadomości, wysyłanej przy pomocy poczty elektronicznej do grupy subskrybentów, którzy uprzednio wyrazili zgodę na otrzymywanie tego typu wiadomości, a także podali swój adres email. Aby zachęcić użytkowników do wpisania się na listę, firmy oferują benefity: rabat na zakupy, darmową wysyłkę, e-booka związanego z oferowanymi usługami.

Czy e-mail marketing przeznaczony jest tylko dla dużych firm?

Wielu właścicieli firm popełnia błąd sądząc, że newsletter jest formą komunikacji przeznaczoną wyłącznie dla dużych korporacji. Jest to niewłaściwe przekonanie, bowiem newsletter jest odpowiednim sposobem na komunikację dla tych wszystkich usługodawców, które chcą dotrzeć do swoich klientów i zainteresować ich danym przekazem. Newslettery mogą być rozsyłane nie tylko przez sklepy online i platformy zakupowe, ale także te wszystkie osoby, które kreują swoją markę w Internecie.

Jeśli chodzi o email marketing, to newsletter jest bardzo skutecznym kanałem komunikacji. Na listę subskrybentów zazwyczaj wpisują się osoby, które już miały kontakt z daną marką i są zainteresowane jej przekazem, ofertą oraz produktami. Przewaga newslettera tkwi w tym, że wiadomości docierają wyłącznie do zainteresowanych nimi klientów.

Jak prowadzić skuteczny email marketing?

Program do newsletterów umożliwia szybkie stworzenie własnego kanału komunikacji z klientami. Wiadomości mailowe pozwalają budować trwałe relacje z odbiorcami i wzbudzać lub podtrzymać w nich zainteresowanie ofertą. Trzeba mieć świadomość tego, że newsletter może przybierać naprawdę różne formy. To, jaką z nich wybierze dana firma, zależne jest wyłącznie od niej. Pomimo tego, że newsletter to unikalny i specyficzny kanał komunikacji, to jednak powinien być spójny z innymi działaniami promocyjnymi marki w Internecie. Trzeba bowiem mieć świadomość tego, że chaos informacyjny może niekorzystnie wpływać na wizerunek firmy w oczach odbiorców.

Jaki powinien być dobry newsletter?

Wystarczy przejrzeć dowolny program do newsletterów, by na własne oczy przekonać się, że stworzenie skutecznej wiadomości do klientów wcale nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Newsletter musi być przez odbiorcę uznany za wartościowy, tak by zechciał zapoznać się z jego treścią. Bardzo ważna jest personalizacja, bowiem badania wykazały, że imienne wiadomości e-mail są o wiele częściej otwierane przez odbiorców. Warto zadbać także o to, by wysyłane wiadomości posiadały zachęcający tytuł, który wzbudzi zainteresowanie odbiorcy. Oczywiście nie bez znaczenia jest również atrakcyjna treść – warto wzbogacić ją o kupon rabatowy bądź też kod na darmową wysyłkę.