Pozycjonowanie stron internetowych. Zadbaj o pozycję swojej witryny w Google!

mężczyzna pozycjonujący na laptopie

Chcesz, aby na Twoją stronę internetową wchodziło więcej osób? Postaw na skuteczne metody e-marketingu i wybierz pozycjonowanie stron WWW.

W internecie codziennie pojawiają się tysiące nowych stron. Aby wyróżnić własną, warto podjąć odpowiednie działania, które przyciągnąć uwagę internautów. E-marketing to sprawdzony wybór dla osób chcących wypromować własną witrynę. Wśród najczęściej stosowanych metod marketingu w internecie znajduje się pozycjonowanie stron. Co warto o nim wiedzieć?

 

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego celem jest poprawa widoczności witryny internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwarki dla konkretnych słów kluczowych.

Mówiąc wprost, pozycjonowanie to metoda reklamowa, która powoduje podwyższenie pozycji adresu strony WWW, który widoczny jest na liście wyszukiwarki internetowej. Wysoka pozycja ma duże znaczenie – strona jest wtedy lepiej widoczna, więc wchodzi na nią więcej osób.

Pozycjonowanie prowadzi się głównie w wyszukiwarce Google, ponieważ to właśnie ona jest najbardziej popularna i korzystają z niej codziennie miliony użytkowników.

Pozycjonowanie, które określane jest w skrócie jako SEO od angielskiego search engine optimization, to metoda łączona z optymalizacją, która dotyczy odpowiedniej przebudowy promowanej strony WWW, by była ona łatwiejsza w pozycjonowaniu.

Skuteczna optymalizacja i pozycjonowanie, czyli SEO mogą zatem zapewnić stronie jeszcze większą popularność i tym samym nowych użytkowników.

 

Jakie zalety daje pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie niesie ze sobą szeroką gamę korzyści, dlatego obecnie to tak często wybierana metoda promocji.

 

Zalety pozycjonowania stron WWW:

  • większy ruch na stronie internetowej
  • rozszerzenie rozpoznawalności firmy w internecie
  • budowa pozytywnego wizerunku firmy online
  • uniwersalna metoda dla każdej strony internetowej
  • dotarcie do klientów bezpośrednio tam, gdzie często szukają produktów, usług
  • brak kosztów kliknięcia w link jak przy kampaniach linków sponsorowanych
  • przystępne ceny promocji

 

Na czym polega proces pozycjonowania?

Proces pozycjonowania stron internetowych składa się z różnych czynności powiązanych ze sobą. Przebiega wieloetapowo, a także powinien być prowadzony stale, by można było nadać stronie jak najwyższą pozycję i obronić ją przed spadkiem.

 

Dobór słów kluczowych

Pozycjonowanie bazuje na słowach kluczowych, które odzwierciedlają zawartość strony i wyszukiwania użytkowników. Ich dobór ma kluczowe znaczenie dla SEO.

 

Audyt SEO

Kolejnym etapem jest audyt strony poddawanej pozycjonowaniu. Ma on na celu sprawdzenie jej przygotowania to tej metody promocji.

 

Optymalizacja

Działania on-site, czyli na promowanej stronie. Włączają zmiany w jej kodzie, treści, grafikach, by przyszykować ją na pozycjonowanie.

 

Przygotowanie treści

Powinny być one odpowiednio zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, a także atrakcyjne dla czytelnika.

 

Link building

Budowanie profilu linkowego do promocji strony WWW. Katalogowanie stron, publikowanie artykułów, prowadzenie stron w mediach społecznościowych i inne działania mające na celu zdobywanie wartościowych linków.

 

Monitoring działań

Działania SEO powinny być też stale monitorowane i korygowane, by uzyskać najlepsze wyniki.

 

Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie strony?

Na pozycjonowanie stron decyduje się obecnie wielu ich właścicieli. To metoda uniwersalna, za pomocą które można promować różne witryny, na przykład strony firmowe, sklepy internetowe, blogi, portale tematyczne, fora internetowe.

Pozycjonowanie przynosi bardzo dobre rezultaty zarówno w przypadku firm działających ogólnokrajowo, a nawet globalnie, jak i tych działających regionalnie.

Warto jednocześnie zaznaczyć, że pozycjonowanie jest polecane nie tylko dla osób dysponujących sporym nakładem finansowym. Sprawdzi się też przy niższym budżecie.