Jak profil na LinkedIn pomoże Ci w prowadzeniu biznesu

Linkedin

Social media to obecnie jeden z najpotężniejszych obszarów działalności w Internecie i bez wątpienia jeden z najważniejszych w kontekście kształtowania pozytywnego wizerunku i świadomości marki. Zależnie od tego na jaką grupę docelową stawia marka, obecność w poszczególnych social mediach może być mniej lub bardziej opłacalna, a doskonałym tego przykładem jest portal LinkedIn, ułatwiający nawiązywanie kontaktów biznesowych.

Choć nie jest on być może sposobem na pozyskiwanie klientów dla marki modowej, to dla tych, którzy stawiają na poszukiwanie klientów biznesowych, partnerów czy nawet pracowników, LinkedIn może okazać się nieoceniony. Jak profil na tym specyficznym portalu pomoże ci w prowadzeniu biznesu?

Czym właściwie jest LinkedIn?

Nieco nietypowy na tle innych mediów społecznościowych LinkedIn to przede wszystkim platforma B2B, której głównym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy i sieci kontaktów biznesowych koniecznych do dalszego rozwoju profesjonalnego. To tu szczególnym powodzeniem cieszą się działania z obszarów takich jak employer branding czy corporate branding, a nie jak w przypadku innych portali, product branding. Generalnie więc działania w obrębie LinkedIn będą skupiały się na tworzeniu pozytywnego wizerunku całej marki i kreowaniu jak największej świadomości jej roli na rynku, a sam profil w portalu posłużyć może jako swoista wizytówka firmy czy jej poszczególnych pracowników.

W jaki sposób profil na LinkedIn pomaga w prowadzeniu biznesu?

Sercem portalu LinkedIn i powodem, dla którego stał się on docelowym miejscem corporate brandingu jest bez wątpienia możliwość tworzenia company page, czyli firmowego profilu marki skupiającego wokół siebie zarówno pracowników firmy, jak i osoby zainteresowane współpracą z nią oraz produktami, które ta oferuje. LinkedIn to miejsce tworzone przez profesjonalistów dla profesjonalistów – nie ma tu miejsca na puste obietnice i typowe chwyty reklamowe, dlatego też tak istotne jest opracowanie zupełnie nowej, odrębnej strategii prowadzenia profilu.

Jedną z podstawowych kwestii tworzenia własnej strony na LinkedIn jest uzupełnienie jej o informacje, które będą istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, a także osób zainteresowanych pracą dla danej firmy. Publikowane za jej pomocą treści powinny być więc przede wszystkim rzeczowe i odpowiednie do charakteru działalności twojej firmy i wyznawanej przez nią filozofii, a jednocześnie interesujące i unikalne, przyciągające uwagę zupełnie nowego grona potencjalnie zainteresowanych twoją działalnością osób. Na LinkedIn nie znajdziesz osób przypadkowo przeglądających tablicę – prowadzenie profilu na LinkedIn musi być przemyślane, rzetelne, pozwalające na pogłębienie wiedzy w twojej dziedzinie czy też dające bezpośredni wgląd w charakter twojej pracy.

Co jeszcze pozwoli ci budować markę za pomocą LinkedIn? Przede wszystkim brak zaśmiecania profilu typowymi zapychaczami – trudno oczekiwać dobrych rezultatów, jeśli profil biznesowy potraktujemy jak kolejny Facebook czy Twitter. Na LinkedIn lepiej publikować rzadko, a solidnie! Swoje cele skup na pozyskiwaniu uwagi specjalistów, fanów branży, czy potencjalnych pracowników i partnerów biznesowych. Ich interesowało będzie to, co twoja firma do tej pory osiągnęła, gdzie się pojawiła, z kim współpracowała. Pamiętaj, że prowadzenie LinkedIn to budowanie własnego profilu eksperta, ukazujący twoją firmę jako prekursora nowych rozwiązań biznesowych i jednostkę zaangażowaną w aktywny rozwój branży. Nie bój się interakcji i pamiętaj – LinkedIn to portal łączący określone społeczności, a nie billboard reklamowy!

Aby prowadzić profil na LinkedIn warto znać także strategie, które pozwolą realizować określone cele marketingowe. Można zająć się tym samodzielnie, ale można także zlecić prowadzenie LinkedIn agencji, która zajmie się kształtowaniem wizerunku firmy kompleksowo, najlepiej w połączeniu z innymi działaniami promocyjnymi. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardziej wymiernych efektów, opartych na połączeniu uzupełniających się działań w różnych przestrzeniach internetu.

Prowadzenie profilu na LinkedIn

Właściwie żadna strategia marketingowa firmy obejmująca obecność w mediach społecznościowych nie ma szans powodzenia, jeśli jej myślą przewodnią nie będą regularność i spójność przekazu. Kreowanie własnego wizerunku w sieci i samodzielne prowadzenie firmowego lub zawodowego profilu na LinkedIn i każdej innej platformie społecznościowej wymaga dużego nakładu czasu oraz znajomości strategii i technik publikowania postów w sposób przyciągający uwagę odpowiedniej grupy docelowej.

Korzystanie z pomocy zespołu profesjonalnej agencji marketingowej to szansa na stworzenie zgodnego z dotychczasowymi, a jednocześnie całkowicie odświeżonego modelu działania w mediach społecznościowych. Oparty o tworzenie nowego lub ożywienie obecnego profilu na LinkedIn, opracowany wraz z agencją plan działania w social media będzie dostosowany do potrzeb twojej firmy i celów, jakie chcesz dzięki nim osiągnąć.

Artykuł powstał przy wsparciu www.ltb.pl.