Trudne słowo promocja. Jak ją ugryźć aby się nie zakrztusić? Często obserwujemy mniej lub bardziej trafne metody wybicia się na rynku z promocjami. Podwyższenie ceny tuż przed promocją i następnie obniżka na czas jej trwania to stary zabieg znanych sieci. Jednak klienci się na tym bublu poznali i zareagowali bardzo krytycznie.
Cele promocji
Myśl o odłożeniu promocji na dalszy plan jest zła sama w sobie. Obserwuję ostatnio tendencję raczej odwrotną. Firma praktycznie nie istnieje, a posiada stronę internetową i rozdaje bony dla zainteresowanych produktem. Misją promocji jest:
- Informacja wszystkich o produkcie i marce
- Wyróżnienie się na tle konkurencji
- Okresowe zwiększenie sprzedaży
Pamiętaj o jednym, klient przyjdzie jak będzie wiedział o cenie i produkcie. Więc zwyczajnie i prosto podaj mu tą informację „na tacy”.
Promotion-mix
Mając mały nakład finansowy na początku działalności raczej nie porywamy się z motyką na słońce. Jednak można wykonać promocję dobrze i za przyzwoite pieniądze. Gdzie bilans końcowy nam się opłaci.
- Reklama
- Promocja uzupełniająca
- Sprzedaż osobista
- Sponsoring, PR
To jest nasz mix, którym odpowiednio kooperując możemy uzyskać bardzo zadowalające wyniki.
Sedno reklamy
Reklama jest to płatna forma promocji. Niesie w sobie przekaz do odbiorcy informując o produkcie i zachęcając do zakupu. Może to być spot w telewizji, w radiu czy ogłoszenie w gazecie. Jednak mamy jeszcze Internet i tam wiele możliwości i ogromne pole do popisu. Po pierwsze strona internetowa też nasza reklama. Portale z ogłoszeniami, giełdy branżowe wymieniać można bardzo dużo możliwości skończywszy na reklamie Google AdWords.
Źródła:
- http://ardeum.pl/
- https://freshmail.pl
Najnowsze komentarze