Reklama z wykorzystaniem city light

Podświetlany baner reklamowy

Reklama jest dźwignią handlu, jest to znana od lat prawda, którą kierują się firmy by promować swoje produkty i usługi. Możliwości reklamy stale rosną i rozwijają się kolejne gałęzie. Coraz prężniej rozwija się reklama internetowa, kampanie mediowe.

Reklama tradycyjna

Pod pojęciem reklamy tradycyjnej kryją się dwa głownie rodzaje reklamy – reklama outdoorowa (zewnętrzna) i indoorowa (wewnętrzna).

Reklama zewnętrzna jest tą, która jest najczęściej wybierana jako pierwsza forma reklamy. Wielu producentów posiłkuje się jedynie tą formą reklamy, chociaż specjaliści w tej dziedzinie wskazują, że warto korzystać z wielu kanałów, od środków masowego przekazu, aż po przemyślanie dobrane lokalizacje dla reklamy zewnętrznej.

Pierwszym skojarzeniem na hasło reklama outdoorowa są wielkoformatowe billboardySą to tradycyjne bardzo duże plakaty na ścianach remontowanych budynków, wolno stojących słupów czy specjalnie wydzielonych miejscach elewacji. Są to reklamy dostrzegane głównie przez osoby podróżujące w dużych miastach lub na trasach szybkiego ruchu. Dlatego też muszą być one przejrzyste, proste oparte głównie na przekazie graficznym. Im mniej treści słownej tym łatwiej przyswajalny jest komunikat zawarty w reklamie. Nie mogą one jednocześnie być zbyt rozpraszające uwagę, by nie stanowić zagrożenia w ruchu drogowym.

City Light

Duże możliwości dają reklamy świetlne znane jako city light (światło uliczne). Są to podświetlane tablice ogłoszeniowe o mniejszych rozmiarach zwykle niecałe 2,5 m kw (1,2 m x 1,8m) . Mają tą przewagę nad reklamami wielkoformatowymi w formie tradycyjnej, że mogą przykuć uwagę dzięki zastosowaniu kolorowych świateł o różnym natężeniu. Umieszcza się je przestankach komunikacji zbiorowej, na pasażach handlowych, deptakach, dworcach i innych uczęszczanych miejscach. Dzięki temu mają długotrwałe działania – duża częstotliwość odbioru z potencjalnymi adresatami reklamy. Zazwyczaj czas emisji jednej reklamy waha się między 2 tygodnia a miesiąc. Często wydłuża się ten czas robiąc kampanie stopniowe. Na początku emituje się hasło, które ma na celu zaciekawić, zaintrygować i zapaść w pamięć. Zamierzonym efektem jest by odbiorca sam po jakimś czasie zaczął rozglądać się i wyczekiwać rozwiązania zagadki. Kolejne emitowane reklamy muszą logicznie nawiązywać i rozwijać poprzednie, aż do końcowego komunikatu wyjaśniającego cała kampanię. Pierwsza kampania teaserowa w Polsce miała miejsce w 2004 roku i była związana z wejściem na rynek nowej marki telefonii komórkowej na kartę heyah – skierowana głównie dla młodzieży.

City light jest widoczny 24 godziny na dobę, po zmroku reklama jest jeszcze bardziej widoczna dzięki światłu. Dodatkowym atutem tej formy reklamy jest dochód który może stanowić dodatkowe źródło dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego czy władz miasta. Za udział w przestrzeni publicznej.