Rola etykiet produktowych w procesie budowania pozytywnego wizerunku marki

Tworzenie etykiet prouktowych

Pragniesz zwiększyć swoje udziały w rynku i dotrzeć do nowych grup odbiorców? Z pewnością doskonale wiesz, że do osiągnięcia najlepszych efektów w rozwoju biznesu niezbędne jest wdrożenie kompleksowej strategii marketingowej wykorzystującej różnorodne kanały i narzędzia promocyjne. Jeśli zatroszczyłeś/aś się już o najlepszą reklamę outdoorową i o promocję zewnętrzną dbają przyciągające wzrok ulotki dwustronne, pora na odpowiednią prezentację produktów na półkach sklepowych.

Pomogą Ci w tym właściwie zaprojektowane etykiety produktowe. Atrakcyjne, wyróżniające się etykiety pełnią nie tylko funkcje informacyjne, ale są istotnym czynnikiem w procesie budowy wizerunku marki. Sukces wizerunkowy w dużej mierze zależy od identyfikacji wizualnej, która budzi pozytywne skojarzenia i przekonania. Zastanawiasz się, jak stworzyć etykietę, która zachęci do zakupu produktu i zadba o odpowiednią renomę marki? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule!

Jakie informacje należy zawrzeć na etykiecie produktowej?

Zanim przystąpimy do projektowania etykiety opakowania, warto spojrzeć na produkt oczami klienta i zastanowić się, jakie informacje mają dla niego znaczenie. W przypadku produktów dietetycznych warto podkreślić informację o niskiej zawartości tłuszczu i cukru – z pewnością ułatwi to decyzję o zakupie konsumentom, którzy szukają zdrowszych alternatyw dla wysokokalorycznej żywności. Jeśli projektujesz etykietę na kosmetyki do pielęgnacji skóry niemowląt, dobrym pomysłem będzie wyróżnienie informacji o naturalnym składzie i atestach produktu – taki przekaz bez wątpienia trafi do rodziców małych dzieci.

Niezależnie od specyfiki Twojej oferty produktowej, zgodnie z polskim prawem na wszystkich opakowaniach muszą znaleźć się następujące informacje:

  • grupa asortymentowa (nazwa) towaru,
  • producent i jego siedziba,
  • skład produktu (w przypadku produktów spożywczych również lista alergenów),
  • zawartość składników odżywczych,
  • termin przydatności do spożycia,
  • waga.

Nie zapomnij o komunikacji z klientem

Pamiętaj, że etykieta produktu to doskonały sposób na rozpoczęcie komunikacji z klientem. Możesz postawić na trafne hasła marketingowe, które zaintrygują klientów i zachęcą do poznania produktu lub bezpośrednie zwroty, które będą jasno informować o charakterze marki. Postaw na rozwiązanie, które najlepiej przemówi do potencjalnego konsumenta oraz zwiększy jego zaufanie do produktu/marki. Nie zapomnij jednak, że komunikaty muszą być na tyle chwytliwe, by Twoje produkty mogły się wyróżnić na tle towarów konkurencyjnych.

Postaw na efektowny wygląd

Oprócz informacji zawartych na etykiecie ogromne znaczenie ma także właściwa, przyciągająca wzrok szata graficzna. To właśnie odpowiednia strona wizualna przekazuje komunikaty, które są podświadomie odbierane przez konsumentów. Wystarczy jedno spojrzenie, aby zdecydować, czy jesteśmy zainteresowani danym produktem. Dlatego w procesie projektowania etykiet duże znaczenie często odgrywa np. psychologia kolorów – niebieski kojarzy nam się z solidnością i lojalnością, a czerń z luksusem i elegancją.

Oryginalne wzornictwo i najwyższa jakość wykonania to niezawodny sposób, aby wyróżnić swoje produkty na tle konkurencji i skłonić klienta do zakupu. Projektowanie etykiet produktowych warto zlecić profesjonalnej agencji graficznej po to, by mieć pewność, że końcowy efekt będzie nie tylko skuteczny, ale zachwyci też nieskazitelnym wyglądem. Doświadczone studio zadba o stworzenie kompleksowego projektu etykiety – określi optymalny kształt naklejki, odpowiednie rozmieszczenie elementów obrazu na powierzchni i dobierze najlepszą paletę kolorów.

Istotnym aspektem w procesie projektowania strony graficznej etykiety jest odpowiednio wyeksponowane logo – taki zabieg pozwala budować świadomość marki i kreować pozytywny wizerunek firmy, a to ma znaczący wpływ na kreowanie właściwej relacji z klientami i oddziałuje na ich decyzje zakupowe.