Social Media a marketing nieruchomości – jak to się do siebie ma?

Media społeczniościowe w branzy deweloperskiej

We współczesnym świecie marketing jest podstawą do osiągnięcia zamierzonych celów we własnej działalności. Tyczy się to różnych działań promocyjnych i badań rynkowych zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Marketing online byłby niczym bez pomocy mediów społecznościowych i witryn internetowych, które stanowią swego rodzaju wizytówkę każdej marki i przedsiębiorstwa. Tyczy się to zarówno stron www sklepów, jak i przychodni oraz – w szczególności – stron internetowych inwestycji deweloperskich.

Media społecznościowe odgrywają niebywale ogromną rolę w dzisiejszym marketingu nieruchomości. Można by powiedzieć, że są swego rodzaju narzędziem w pozyskiwaniu potencjalnych nabywców. Z racji tego, że Internet służy nie tylko do przeglądania wiadomości, ale także do dzielenia się opiniami na różne tematy, użytkownicy chętnie się takowymi dzielą. Jakie zatem elementy powinna zawierać taka strona inwestycji deweloperskiej i do czego tak właściwie potrzebne są te media społecznościowe?

Elementy strony www inwestycji deweloperskiej – poznaj je

Najważniejsze dla użytkownika odwiedzającego stronę internetową danej nieruchomości, są informacje o inwestycji. W marketingu nieruchomości chodzi zatem o to, aby te informacje pokazać w jak najbardziej przystępny sposób, aby skupiały się one przede wszystkim na atutach tej inwestycji, a także:

  • na tym, jakich użyto technik do budowy – czy materiały budowlane są ekologiczne, czy mieszkanie jest ciepłe, a okna szczelne,
  • na planowanym rozpoczęciu i zakończeniu prac budowlanych – planowane terminy,
  • na prezentacji samej oferty – poprzez wyraźne i konkretne zdjęcia, grafiki i inne prezentacje multimedialne,
  • na opiniach od zadowolonych klientów – metoda social proof z wykorzystaniem mediów społecznościowych,
  • na zakładce mówiącej coś więcej „o nas” – zarówno marka, jak i strona www mają wzbudzać zaufanie.

Media społecznościowe w branży deweloperskiej

Według wielu przedstawicieli branży deweloperskiej media społecznościowe są podstawą do osiągnięcia zadowalających efektów sprzedażowych. Na Facebooku inwestorzy mają dostęp do tworzenia najróżniejszych kampanii i akcji społecznych. Kiedy zostaje uruchomiona sieć reklamowa użytkownikom z danego obszaru na różnych stronach, co jakiś czas, wyświetlają się reklamy kolejnych inwestycji. Z czasem reklama zapada w pamięć i kiedy w końcu ma dojść do wyboru tego konkretnego mieszkania, jest duże prawdopodobieństwo na to, że wybierzemy tę, która przemykała nam przed oczyma w postaci reklamy promocyjnej.

Media społecznościowe to koło napędowe w marketingu nieruchomości. Portal ten pomaga zarówno w pozyskiwaniu nowych klientów, ale także w budowaniu z nimi trwałych relacji, które z czasem mogą przeistoczyć się w sieć stałych i zaufanych klientów.

Fanpage i blog

Obecnie rzadko się zdarza, aby ktoś nie miał konta na portalu społecznościowym, jakim jest Facebook. To także miejsce, gdzie deweloperzy mogą zaprezentować swoją sylwetkę tak, jak najlepiej potrafią. Mają przy tym dostęp do najróżniejszych grup społecznościowych oraz Fanpage’y, a także blogów, które również zaliczają się do swego rodzaju społeczności. Inwestorzy mogą dzielić się na nich na przykład postępami w pracach budowlanych, które również interesują potencjalnych nabywców.

Do tego wszystkiego jednak potrzebna jest odpowiednia strategia i plan, a to niekiedy przytłacza. Z tego właśnie względu z pomocą przychodzą specjaliści od wdrażania marketingu internetowego, którzy są w stanie nakierować deweloperów na dobre tory. Bo nie zawsze trzeba robić wszystko samemu, można przecież wesprzeć się wiedzą i doświadczeniem profesjonalistów.