Strategie promocji

Promocja

Mix narzędzi marketingu daje w ręce przedsiębiorcy wyposażenie, z którego korzysta zdobywając tym klienta. Może użyć wszystkich bądź tylko kilku z nich aby osiągnąć zamierzony cel. Jednak najczęściej wygląda to tak, że konstruuje się pakiet narzędzi do dotarcia do końcowych odbiorców (strategia pull) albo do pośredników (strategia- push).

Strategia pull i push

Pull czyli ciągnąć polega na użyciu narzędzi promocji do przyciągnięcia do siebie klientów końcowych. W ten sposób wymusza się na pośrednikach aby oferowali nasz produkt klientom, a nam dzięki temu rośnie zysk.

Push czyli pchać. W tym przypadku wykorzystujemy narzędzia promocyjne do nakłaniania pośredników aby szukali nabywców na nasz produkt. Robimy to oferując im rabaty, zniżki czy inne dodatki.

Połączenie tych obu strategii będzie bardzo dobrym posunięciem w prowadzeniu działań promocyjnych.

 Planowanie promocji

Wybierając narzędzia do promocji swojego biznesu trzeba na początek określić swój cel. Kolejno wybrać należy grupę, która będzie odbiorcą naszych działań. Ważnym strategicznie czynnikiem będzie też czas. Nikt raczej nie reklamuje w lecie prezentów na Mikołaja. Nie bez znaczenia jest też sposób realizacji działań promocyjnych. Planując to wszystko nie zapominaj o portfelu i środkach jakie możesz przeznaczyć na te działania. Końcowym etapem jest wyciągnięcie wniosków z działań promocyjnych. Co wypadło dobrze i wykorzystasz w przyszłych kampaniach, z czego trzeba zrezygnować, a co poprawić.

Planowanie kampanii promocyjnej to ciężka praca ale podejmowana przez każdą firmę, której zależy na sprzedaży. Skąd brać pomysły? Najlepiej podpatrywać najlepszych z branży i dostosowywać pomysły do swoich potrzeb i możliwości.

Źródła:

  • https://www.whitepress.pl/
  • http://www.blogofirmie.pl/
  • http://www.japrzedsiebiorca.biz/