Szukając klienta

Gdzie szukać klienta

Należy się też uzbroić w cierpliwość i zaznaczam od razu, że nie można spocząć na laurach. Szukanie i utrzymanie klienta jest czynnością, która powinna trwać cały czas! To nie jest tylko dzwonienie, wysyłanie maili, to też obecność w mediach społecznościowych, widoczność w Internecie i zaangażowanie w życie społeczności.

Prasa, ogłoszenia i przetargi

Potencjalny chętny na nasze produkty znajduje się również w takich miejscach. Przeglądając gazetę można trafić na ogłoszenia albo samemu je tam umieszczać. Oczywiście wcześniej należy się zorientować czy nasi klienci czytają tego typu gazety. Przetargi to kolejny temat, który należy rozpatrzeć bardzo uważnie. Poszukaj sobie zamówień w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych. Tam znajdziesz dane na obecne i byłe przetargi wraz z informacjami kto je wygrał.

Dobry klient nie jest zły

Ale najważniejszy jest produkt. Jeśli jesteśmy niewielkim przedsiębiorstwem, a nasz produkt jest naprawdę dobry. To powinniśmy go zaoferować dużym firmom. To może być genialnym posunięciem w Twojej karierze. Wyobraź sobie rynek jak wielką szachownicę i intuicyjnie wybierz te pola, które należy obstawić aby wygrać.

Z duchem czasu

Nie jest to tajemnicą, że obecność w internecie bardzo pomaga w biznesie. Niestety obecnie strona www to nie wszystko. Należy jeszcze zadbać o jej pozycjonowanie. Poza tym ogromną rolę grają w obecnej chwili social media jak Facebook czy Instagram, Twitter. Ludzie chętnie szukają odpowiedzi na problemy w sieci. Dlatego takie wzięcie mają dobrej jakości blogi. To wszystko należy wykorzystać do budowania swojej marki jeśli chcesz osiągnąć sukces.

Wiesz co jest najgorsze w każdym biznesie? Odkładanie wszystkiego na potem. A jak już przychodzi enigmatyczne „potem” okazuje się, że już jest za późno bo albo zastaliśmy w tyle albo oferta już nieaktualna.

Źródła:

  • https://www.whitepress.pl/
  • http://finanseodkuchni.pl/jak-prowadzic-firme/
  • http://bizrun.pl