Umiejętności, które powinien posiadać każdy marketer

Laptop z otwartym raportem na biurku

Doskonalenie swoich umiejętności i nabywanie nowych zestawów nigdy nie było łatwiejsze dzięki kursom online, seminarium internetowym, samouczkom wideo i przewodnikom, które tak łatwo są dostępne w Internecie.

Niezależnie od tego, czy jesteś w trakcie rozwijania własnej firmy czy chcesz zatrudnić się w wymarzonym miejscu pracy, dodanie poniższych umiejętności do swojego CV pomoże ci wyróżnić się w tłumie kandydatów. A co najważniejsze, możesz się ich nauczyć za darmo – online!

  • Rozwój chatbotów

Marketing w serwisie Facebook Messenger to gigantyczna część rynku. Dobrze przygotowana kampania ma około około 80% współczynnika open-rate.

Jeśli posiadasz umiejętności budowania i obsługi czatu na Facebooku, będziesz nieocenionym wsparciem w każdym dziale marketingu. Rozmowa z botemstaje się nowym trendem w branży marketingowej. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.

  • Umiejętność kodowania

Nawet jeśli nie zamierzasz zostać pełnoetatowym developerem, posiadanie podstawowej wiedzy na ten temat kodowania jest wielkim atutem. Podstawowa wiedza na temat HTML, CSS i Javascriptu jest kluczowa w codziennej pracy w zakresie marketingu internetowego.

Niezależnie od tego, czy launchujesz aplikację, pracujesz nad chatbotem czy optymalizujesz stronę pod kątem SEO. Podstawowe umiejętności kodowania okażą się bardzo przydatne.

  • Excel. Im więcej, tym lepiej

Arkusze kalkulacyjne są podstawą każdego procesu sprzedaży czy zarządzania projektem, a nauczenie się używania formuł i innych funkcji do organizowania i przetwarzania danych w programie Excel może pomóc zaoszczędzić mnóstwo czasu.

  • Języki obce

Płynne posługiwanie się kilkoma językami może otworzyć nowe drzwi i poszerzyć horyzonty dla każdego, niezależnie od branży.

  • Fotografia

Dobrej jakości zdjęcia mogą poprawić każdy post na blogu lub w serwisie społecznościowym, dzięki czemu lepiej się klikają. Jest to też bardzo przyjemna odskocznia od codziennych obowiązków. Bawi i relaksuje. Gorąco polecamy.

  • Photoshop

Wiedząc, jak edytować grafiki i zdjęcia, możesz wspomagać różne zespoły w ich codziennej pracy. Od projektowania grafiki na stronach internetowych, logo marki i materiałów marketingowych po robienie śmiesznych obrazków do luźniejszych newsletterów.

  • Copywriting

Najbardziej wszechobecna umiejętność na tej liście, jednocześnie jest też najbardziej podstawowa.

Bez względu na to, w obszarze polu pracujesz, umiejętność dobrego pisania zawsze jest w cenie.

  • SEO

obecnie trudno znaleźć firmę, która nie korzysta bezpośrednio z  większego ruchu internetowego. Optymalizacja stron pod kątem robotów wyszukiwarek to interdyscyplinarna umiejętność istniejąca gdzieś na styku content marketingu i podstaw tworzenia stron internetowych. W dobie voice-search zawsze będzie miała swoje branie.

  • Social media marketing

Marketing w mediach społecznościowych to ciągłe uczenie się i niewypadanie z obiegu. Podstawy można szybko złapać za pomocą wszechobecnych kursów online. Warto się ich nauczyć, zwłaszcza że w kontekście nowej waluty zapowiedzianej przez Facebooka, nie zapowiada się, żebyśmy odchodzili od sociali.