Wideokonferencje, a kontakt telefoniczny – które rozwiązanie jest lepsze?

Kobieta na home office czeka na wideokonferencje i trzyma telefon w dłoni

W dobie pandemii coraz rzadziej organizowane były spotkania biznesowe. Nie tylko ze względu na zdrowie, ale również z powodu rezygnacji z biur i sal konferencyjnych. Obecny sposób kontaktu ogranicza się często do telefonowania lub wideokonferencji. Oba te sposoby wykorzystywane są w firmach, jak i życiu codziennym.

Pozyskiwanie klientów mieszkających setki kilometrów od siedziby firmy, jeszcze nigdy nie było, aż tak łatwe. Jednak warto wiedzieć, jakie zalety mają wybrane formy kontaktu oraz w jaki sposób można je wykorzystać, aby efektywnie zwiększać możliwości.

Kontakt telefoniczny – jak skutecznie rozmawiać z klientem?

Telefonowanie jest dobrym rozwiązaniem, kiedy kontaktuje się z klientem pierwszy raz, w celu przedstawienia oferty, a sprzęt do wideokonferencji akurat nie znajduje się pod ręką. Odbiorca nie musi specjalnie zmieniać planu swojego dnia, przebierać się czy szykować, aby wyglądać elegancko przed komputerem. Wystarczy szybka rozmowa, przedstawienie oferty i prośba o ponowny kontakt. Klient może rozmawiać, będąc w sklepie, restauracji, a nawet robiąc obiad.

Skuteczna rozmowa to taka, która nie wymaga niczego od rozmówcy. Pracując w call center, często zobaczyć można pewną zależność – im mniej oczekuje się od potencjalnego klienta, tym więcej się dostaje. Wybranie kontaktu telefonicznego pozwala również na oszczędność, ponieważ nie trzeba kupować sprzętu do wideokonferencji.

Wideokonferencja – czy to dobry sposób na sprzedaż?

Zupełnie inaczej jest w przypadku wideokonferencji. Wymaga ona nie tylko od rozmówcy, ale i telefonującego – szczególnie profesjonalnego sprzętu do wideokonferencji, aby produkt był prawidłowo przedstawiony oraz czasu i przygotowania. Właśnie dlatego systemy telekonferencyjne są bardziej popularne, co nie oznacza, że przynoszą większe efekty. Wideokonferencja pozwoli poznać odczucia rozmówcy siedzącego po drugiej stronie. Sprawi, że kontakt będzie bardziej personalny i bezpośredni, co wpływa na relacje między kupującym a sprzedającym. Jednak nie zawsze będzie to czynnikiem wspierającym domknięcie dealu.

Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie ze sprzętu do wideokonferencji wtedy, kiedy klient jest już zdecydowany i chętny na kolejny etap prezentacji, zaś szeroko pojętego systemu telekomunikacyjnego, aby łowić nowych, potencjalnych zainteresowanych. Połączenie dwóch możliwości to sprawdzony sposób na sukces.