Jak automatyzacja rozmów telefonicznych wpływa na zadowolenie klienta?

Automatyzacja rozmów telefonicznych

Artykuł sponsorowany.

Dbanie o wysoki poziom zadowolenia klientów to jedno z podstawowych zadań każdej firmy. To od tego w dużej mierze zależy sukces przedsiębiorstwa, jego pozycja na rynku oraz wykreowany wizerunek. Dużym wsparciem w dbaniu o ten aspekt jest nowoczesna technologia, która pozwala na automatyzację komunikacji telefonicznej z klientem. Dowiedz się, jak Voicebot pomoże Ci w spełnieniu oczekiwań klientów i jak wpłynie na ich zadowolenie.

Jakość obsługi klienta i jej znaczenie dla rozwoju Twojej firmy

Obecnie liczy się już nie tylko jakość świadczonych usług lub dostarczanych produktów, ale także to, w jaki sposób prowadzona jest komunikacja z klientami. Każdy detal ma znaczenie. Co do tego nie ma wątpliwości. Obecnie na rynku panuje duża konkurencja. Firmy starają się wyróżnić ze swoją ofertą na tle innych podmiotów. Właśnie dlatego na znaczeniu zyskała jakość obsługi. Warto poszukać skutecznych rozwiązań, które pomogą zautomatyzować pracę działu call center oraz zadbają o to, aby ten utrzymywał wysoki standard obsługi bez względu na okoliczności. Od zadowolenia klientów zależy sukces Twojej firmy i to, czy dane osoby pozostaną z nią na dłużej oraz polecą Twoje usługi lub produkty innym. Nie bagatelizuj tego.

Korzyści automatyzacji obsługi klienta i jak przekłada się ona na jego zadowolenie?

W obszarze komunikacji warto skorzystać z automatyzacji contact center. Służą do tego różnego rodzaju narzędzia. Świetnym przykładem jest Voicebot, czyli wirtualny asystent głosowy. To narzędzie, które w sposób automatyczny prowadzi komunikację, odpowiada na potrzeby klientów oraz rozwiązuje ich zgłoszenia. Wiele zapytań rozwiąże bez konieczności ingerencji człowieka. Pod tym względem wirtualny konsultant jest bardzo wydajny. Dodatkowo można go zintegrować z systemem CRM i innymi narzędziami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie, co pozwala spersonalizować komunikację i gromadzić dane pod kątem analityki i ułatwia zarządzanie działem obsługi klienta.

Automatyczna odpowiedź daje oszczędność czasu

Tempo naszego życia wzrasta. Jako klienci jesteśmy coraz bardziej roszczeniowi i oczekujemy tego, że nasze sprawy zostaną załatwione szybko i sprawnie. Pod tym względem czas oczekiwania na odpowiedź konsultanta ma duże znaczenie dla naszego zadowolenia z usług świadczonych przez dany podmiot. Oczywiście możliwości pracownika w tym zakresie są ograniczone. Automatyzacja rozmów telefonicznych to rozwiązan. Voicebot AI to narzędzie, które w jednym czasie może obsługiwać wiele zgłoszeń i znacznie skraca proces obsługi klienta. Interakcja prowadzona jest na podstawie przygotowanego scenariusza i w oparciu o sztuczną inteligencję. Wirtualny doradca przejmuje rutynowe działania, a pracownicy mogą skupić się na trudniejszych zgłoszeniach. W tym obszarze wirtualna centrala może przejąć m.in.:

  • obsługę infolinii;
  • przyjmowanie zgłoszeń reklamacyjnych;
  • odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania;
  • kwalifikację zapytań;
  • aktualizację danych kontaktowych;
  • weryfikację klienta;
  • i wiele więcej.

Dostępność wirtualnego doradcy przez całą dobę

W kontekście obsługi połączeń ważne jest to, że są one dostępne 24/7. Dotyczy to przede wszystkim podmiotów, które oferują swoje usługi na rynkach zagranicznych, gdzie występuje przesunięcie strefy czasowej. Odpowiednia integracja wirtualnego konsultanta sprawi, że przez całą dobę będzie on odpowiadał na potrzeby klientów. Jednocześnie Voicebot nie potrzebuje przerw, dzięki czemu jego funkcjonalność wzrasta. Po zastosowaniu bota głosowego nie będzie bariery czasowej, a platforma odpowie na potrzeby klienta w dowolnym czasie. Ma to znaczenie dla lepszej obsługi klienta.

Komunikacja prowadzona na wysokim poziomie

Kolejnym kluczowym atutem wdrożenia Voicebotów związanych z obsługą klienta jest to, że narzędzie zachowuje jednakowy i wysoki standard w każdej rozmowie. Jest to związane z tym, że wirtualny konsultant nie ma słabszych dni. Połączenia telefoniczne obsługiwane są zgodnie z przygotowanymi skryptami. Każdy klient obsługiwany jest na takim samym wysokim poziomie. Wówczas dużo łatwiej o zadbanie o zadowolenie odbiorcy.

Pogłębiona analityka

Dużym atutem Voicebota jest to, że narzędzie gromadzi dane z każdej rozmowy. Dzięki temu możliwa jest jeszcze precyzyjniejsza personalizacja. Ponadto osoba odpowiedzialna za pracę działu obsługi klienta może weryfikować poziom prowadzonych rozmów i modyfikować scenariusze. Zebrane dane stanowią punkt wyjścia do analizy skuteczności działu oraz zadowolenia klienta. Z Voicebota można pobierać szczegółowe raporty, które pomagają w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących prowadzenia i rozwoju biznesu.

Zadbaj o zadowolenie klienta z Voicebotem od EasyCall

Zależy Ci na zadowoleniu klientów i utrzymaniu wysokiego standardu jakości obsługi? Przy wdrożeniu Voicebota postaw na profesjonalne wsparcie. Zagwarantują Ci je przedstawiciele firmy EasyCall. Od lat specjalizują się we wdrażaniu nowoczesnych technologii i automatyzacji procesów w polskich przedsiębiorstwach. Każda realizacja jest szyta na miarę potrzeb klienta i poprzedzona dokładną analizą. Obecnie eksperci EasyCall z powodzeniem wdrażają swoje Voiceboty w różnych sektorach. Skontaktuj się z przedstawicielem firmy i sprawdź potencjał wdrożenia wirtualnego konsultanta w Twoim przedsiębiorstwie.