Monitoring pozycji stron w narzędziu SeoStation

Monitoring pozycji stron w narzędziu SeoStation

Artykuł sponsorowany.

Podczas działań SEO związanych z optymalizacją witryny, zdobywaniem linków lub innymi strategiami pozycjonowania niezbędne jest monitorowanie efektów prowadzonych prac. Jako że głównym celem jest oczywiście zdobycie jak najlepszej widoczności strony i możliwie najwyższych pozycji w rankingu wyszukiwarki, warto korzystać z narzędzia, które automatycznie monitoruje dla nas efekty naszych działań. Takim narzędziem jest właśnie SeoStation.

Funkcje narzędzia

Główną i najważniejszą funkcją SeoStation jest oczywiście monitoring słów kluczowych. Wystarczy podać adres strony, którą chcesz monitorować i słowa kluczowe, na które chcesz sprawdzać jej pozycje. Od tego momentu narzędzie codziennie będzie śledziło to, na jakim miejscu w rankingu wyszukiwarki jest Twoja strona.

Monitoring pozycji stron

                                         Przykładowy widok z narzędzia SeoStation https://www.seostation.pl/

Od momentu rozpoczęcia monitoringu system zbiera i archiwizuje dane, dzięki czemu można je wyświetlać także w formie przejrzystych tabel lub wykresów. W prosty sposób można zobaczyć jak pozycje kształtują się na przestrzeni wybranego okresu czasu. Zmiany te można zwizualizować zarówno wykresem liniowym, jak i tabelą pozycji na każdy dzień dla każdej monitorowanej frazy. Oprócz danych o pozycjach, SeoStation wyświetla także dane dotyczące backlinków, domen linkujących, wskaźników Flow Metrics i liczby zaindeksowanych podstron. W prosty sposób można także zintegrować konto Google Analytics, dzięki czemu dodatkowo zyskamy możliwość powiązania wyników o pozycjach z procentowym wskaźnikiem zmian ruchu na stronie.

Wykres pozycji

Zebrane dane możemy wykorzystać do stworzenia raportów o pozycjach. Mamy tu do wyboru raport zawierający podsumowanie zmian pozycji w wybranym okresie, jak również raport pozycji z każdego dnia. Wygenerowany raport możemy zapisać w formie PDFa lub skonfigurować automatyczną wysyłkę do klienta. SeoStation umożliwia również eksport danych o pozycjach do raportów Looker Studio. Wystarczy skonfigurować połączenie i przy pomocy specjalnego konektora połączyć dane. SeoStation udostępnia także darmowy szablon, który w prosty sposób umożliwia utworzenie złożonego raportu.

Co ważne, zebrane dane o pozycjach mogą także zostać wykorzystane do automatycznego wygenerowania kosztorysu z prowadzonych działań, który można przesłać klientowi. Jest to więc idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy pozycjonują strony dla swoich klientów. Wystarczy raz, przy konfiguracji monitoringu określić stawki i sposób rozliczenia, aby potem kosztorys był automatycznie podliczany i wysyłany mailem.

Monitoring pozycji stron

W przypadku pracy agencji, bardzo przydatna jest także funkcja subkont, która umożliwia tworzenie dodatkowych dostępów do głównego konta SeoStation i przydzielania do nich konkretnych stron. Nadając wybrane uprawnienia, możemy rozdzielać prace wśród swoich współpracowników. Specyficznym rodzajem subkonta jest także konto klienta, które umożliwia utworzenie dostępu do statystyk pozycji klientowi, dla którego pozycjonujemy stronę.

Podsumowanie

Do kogo kierowane jest to narzędzie? Przede wszystkim do wszystkich, którzy pozycjonują strony, zarówno agencji, zespołów SEO jak i freelancerów. Narzędzie może być jednak także przydatne dla każdego, kto chce śledzić zmiany pozycji swojej strony lub we własnym zakresie chce sprawdzać wyniki działań, które są prowadzone dla jego strony.

To co wyróżnia SeoStation to przede wszystkim kierunek “user friendly” czyli łatwość obsługi, przejrzystość i skupienie się na konkretnym zadaniu, bez masy dezorientujących statystyk. Jeśli więc potrzebujesz rzetelnie, automatycznie monitorować pozycje stron na konkretne słowa kluczowe, SeoStation jest narzędziem stworzonym właśnie na Twoje potrzeby.