Przedsiębiorcy, którzy sprzedają towary innym firmom, nawiązując relacje biznesowe, coraz częściej przenoszą swoją działalność do internetu. W tym celu muszą nie tylko wybrać odpowiednią platformę e-commerce, ale również umiejętnie nią zarządzać. W jaki sposób należy to robić? Na jakie aspekty w szczególności trzeba zwrócić uwagę? Podpowiadamy w artykule – zachęcamy do zapoznania się z jego treścią!
Przejrzysta i sprawnie działająca platforma e-commerce
Internauci, bez względu na to, czy są przedsiębiorcami, czy osobami nieprowadzącymi własnej działalności, cenią sobie przejrzyste i sprawnie funkcjonujące platformy e-commerce. Pozwalają one na dokonywanie zakupów w możliwie jak najkrótszym czasie, bez napotykania dodatkowych trudności. Przejrzystość przejawia się spójnym i dobrze zaplanowanym układem strony. Przedsiębiorcy najczęściej korzystają z szablonów, tak aby internauci mogli bez problemu odnaleźć się w sklepie.
Ważny jest również prosty, a jednocześnie przyciągający oko design. Nie trzeba sięgać po wymyślne rozwiązania i wystarczy spojrzeć, jak wygląda jedna z lepiej pozycjonowanych platform sprzedażowych: https://b2b.europedg.pl/o-firmie/. Z kolei sprawność działania oznacza przede wszystkim krótki czas ładowania strony. Dla internautów jest to bardzo istotny aspekt – zbyt wolno ładujące się platformy tracą klientów, choćby były najlepiej zaprojektowane i spełniały wszelkie inne wymagania.
Pozycjonowanie platformy e-commerce
Wydaje się, że pozycjonowanie dotyczy wyłącznie stron internetowych, ale nic bardziej mylnego – odnosi się również do sklepów online. Pozycjonowanie polega na optymalizowaniu treści w taki sposób, aby sklep znajdował się jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu klientowi będzie zdecydowanie łatwiej go odnaleźć. Pamiętajmy, że mowa nie tylko o nowych klientach, lecz również o tych, którzy już skorzystali z naszej oferty, planując kolejne zakupy.
Pozycjonowanie to zadanie dla specjalisty, szczególnie w przypadku większych platform handlowych, działających w mocno konkurencyjnym środowisku. Osiągnięcie pożądanych efektów w tym zakresie zajmuje najczęściej kilka miesięcy. Wiele zależy od specyfiki sprzedawanego towaru oraz środowiska, w którym działa firma, a także z tym, jakich ma konkurentów.
Udogodnienia dla klientów
Przeglądając platformę e-commerce, klient powinien znaleźć wszelkie potrzebne informacje, aby bez problemu móc zrealizować zamówienie. Warto umieścić na stronie adnotacje dotyczące:
- sposobu płatności,
- sposobu wysyłki lub odbioru zamówień,
- szacowanego czasu dostawy,
- polityki prywatności,
- zasad obowiązujących w sklepie (regulamin sklepu),
- sposobu dokonywania zwrotów.
Są to tak naprawdę informacje bazowe, które każdy klient musi pozyskać, zanim zdecyduje się skorzystać z naszej oferty. Dane powinny być na bieżąco aktualizowane, na wypadek, gdyby zaszły jakiekolwiek zmiany.
Nowości i aktualizacje
Strony widmo są nielubiane nie tylko przez wyszukiwarki, ale również przez klientów. Warto więc umieszczać na nich aktualności, a także na bieżąco zarządzać ofertą. Dodawanie nowych produktów to doskonały pomysł na pozyskanie klienta. Niemniej jednak zarówno opisy, jak i zdjęcia muszą spełniać pewne normy. Jest to bardzo istotne w kontekście pozycjonowania, ale też odbioru naszego sklepu przez potencjalnych klientów biznesowych. W sprzedaży B2B podobnie jak w detalicznej należy wyszczególnić skład produktów, najważniejsze informacje o nich, a także załączyć dobrej jakości zdjęcia.
Z umiarem, ale warto wykorzystywać również chwytliwe hasła marketingowe, które mogą utkwić w pamięci potencjalnym odbiorcom i użytkownikom strony. Jeśli nasza platforma e-commerce nie odnotowuje pożądanego ruchu lub w ostatnim czasie produkty gorzej się sprzedają, warto sprawdzić ją pod kątem opisów, czy zdjęć produktów. Jest to zwykle pierwszy krok, jaki wykonują specjaliści z zakresu optymalizacji platform internetowych.
Najnowsze komentarze