Zastosowania voicebotów w obszarze obsługi klienta. Jak firmy wykorzystują voiceboty do usprawnienia obsługi klienta i uproszczenia interakcji z klientami?

Zastosowania voicebotów w obszarze obsługi klienta

Jednym z głównych obszarów zastosowań voicebotów jest ich wykorzystanie do obsługi klientów. Tym samym doskonale optymalizują procesy obsługowe w firmie, robiąc to w taki sposób, aby nabywcy powracali. Sprawdźmy, w jaki sposób voiceboty wykorzystuje się w tym zakresie i dlaczego jest to tak dobre rozwiązanie.

W jaki sposób voicebot pomaga w obsłudze klienta?

Bezproblemowy i wygodny kontakt z firmą to jeden z głównych obszarów, na który zwracają uwagę klienci. Trudno jednak o stałą, wysoką jakość takiego kontaktu, gdy po drugiej stronie słuchawki są… zawodni nierzadko ludzie. Ludzie, którzy mogą reagować w sposób emocjonalny na nieprzyjemne opinie, mieć gorszy dzień lub w ogóle nie odpowiadać na połączenia, ze względu na ich dużą liczbę w danym czasie.

Rozwiązaniem wspomnianych problemów jest voicebot, który:

  • może wstępnie kwalifikować zapytania klientów, oszczędzając tym samym czas pracowników odpowiadających na bardziej skomplikowane kwestie. Zastosowanie voicebotów nie oznacza bowiem całkowitego braku obsługi ze strony wykwalifikowanych pracowników. Mogą oni jednak zająć się bardziej złożonymi problemami,
  • wspiera w przypadku odpowiadania na bardziej rutynowe pytania – to pytania powtarzające się, z którymi voicebot świetnie sobie radzi, natomiast dla ludzi odpowiadanie na nie wielokrotnie w ciągu dnia może być nużące oraz mało motywujące,
  • powiadamia o statusach zamówień oraz je potwierdza – wszystko to w sposób maksymalnie sprawny i bezproblemowy,
  • bada zadowolenie tak, aby firma mogła poprawiać jakość swojej obsługi – przeprowadzanie takich badań to ponownie duża liczba podobnych pytań, z czym voiceboty doskonale sobie radzą.

Wszystko to w taki sposób, aby klienci mieli lepsze doświadczenia i tym samym w bardziej pozytywny sposób postrzegali firmę. Voicebot może bowiem pracować całą dobę oraz jednocześnie przetwarzać ponad 1000 zapytań. Klienci nie muszą więc czekać na odpowiedź, co skraca ich czas oczekiwania i niejednokrotnie zmniejsza frustrację.

W jakich branżach można korzystać z voicebota?

Możliwości zastosowania są bardzo szerokie i przydatne w wielu różnych branżach. Najczęściej wybierają go jednak firmy z zakresu e-commerce, zwłaszcza duże, dla których obsługa klienta w miarę wzrostu biznesu jest szczególnym wyzwaniem. Dodatkowo jest to doskonała opcja dla firm kurierskich, które muszą borykać się z wieloma rutynowymi pytaniami na temat swojego działania i realizacją dostaw. Voiceboty polecane są także dla firm medycznych. Pacjenci często mierzą się długim czasem oczekiwania np. na rejestrację i taka technologia zdecydowanie może pomóc w radzeniu sobie z tym problemem.

Voicebot, czyli korzyść i dla firmy, i dla klientów

Wiemy już, jak firmy wykorzystują voiceboty do usprawnienia obsługi klienta i uproszczenia interakcji z klientami. Czas jednak na korzyści, które są z tym związane. Z perspektywy klientów oznaczają one m.in.:

  • krótki czas oczekiwania na zapytanie,
  • lepsze doświadczenie związane z obsługą,
  • efektywne rozwiązywanie problemów,
  • przyjemny kontakt, bez negatywnych emocji.

Firma, która wdroży voicebota może natomiast liczyć na:

  • znacznie niższe koszty związane z obsługą klienta,
  • możliwość obsługiwania zapytań 24/7 przez cały rok, również w weekendy i święta,
  • lepsze doświadczenia klientów i tym samym poprawę ich lojalności,
  • lepsze wykorzystanie potencjału swoich pracowników do rozwiązywania bardziej skomplikowanych problemów.

Zastosowania voicebotów w zakresie obsługi klienta są jak widać liczne. Warto więc wdrożyć to jakże ciekawe i nowoczesne rozwiązanie do swojej firmy tak, aby lepiej zarządzać utalentowanymi pracownikami zajmującymi się obsługą klienta oraz skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów.