Dlaczego pozycjonowanie Twojej firmy jest ważne?

SEO

Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego Twoi konkurenci odbierają więcej telefonów? Wpisując w wyszukiwarkę zapytanie dotyczące Twojej działalności nie mogłeś odnaleźć siebie w zestawieniu stron? A może Twoi znajomi chwalą się, że dzięki działaniom pozycjonerów zdobyli mnóstwo nowych Klientów, o których Ty możesz tylko pomarzyć? Jeśli nie wiesz o co chodzi i zastanawiasz się na czym polega SEO, postaramy Ci się pomóc. Pozycjonowanie firmy, czyli tak zwane SEO, to nic innego jak działania skierowane na podwyższenie pozycji konkretnej frazy w wyszukiwarce Google. Brzmi niejasno? Przeczytaj artykuł i dowiedz się na czym to wszystko polega.

Czym właściwie jest SEO?

Wyszukiwarkę Google zna każdy, jednak nie każdy wie, że może być ona świetnym narzędziem marketingowym. Wpisując dowolną frazę otrzymujemy ogromną ilość odpowiedzi, spośród których wybieramy tę witrynę, która odpowiada nam najbardziej. Pierwszych kilka pozycji stanowią reklamy, ale skąd biorą się linki niesponsorowane? No właśnie! Ich obecność jest zasługą właśnie pozycjonerów, którzy przez różnego rodzaju działania doprowadzą do tego, że konkretne strony pojawiają się na samym szczycie wyszukiwań. Przykład? Jeśli produkujesz buty i zależy Ci, aby sprzedawać przede wszystkim skórzane obuwie, pozycjonerzy zajmujący się Twoją firmą powinni sprawić, aby przynajmniej jeden z pięciu linków, które pojawiają się po wpisaniu „skórzane buty”, w wyszukiwarce, należał do Ciebie!

Jakie korzyści można osiągnąć przez pozycjonowanie?

  • Zwiększenie sprzedaży.
    Niezależnie czy oferujesz produkty czy usługi, seo zwiększa szanse na skuteczną sprzedaż. Dlaczego? Ponieważ osoby, które do Ciebie trafiają z wyszukiwarki szukają konkretnie tego co wpisują. Prawdopodobnie osoba wpisująca w Google „skórzane buty”, szuka takich dla siebie czy kogoś bliskiego. To lead, który bardzo szybko może doprowadzić do transakcji.
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki.
    Nawet jeśli potencjalny Klient nie dokona zakupu na Twojej stronie, z pewnością zapamięta Twoja firmę jako tą, która często wyświetla się przy konkretnym zapytaniu. Być może przypomni sobie o niej przy okazji kolejnych zakupów lub poleci ją w rozmowie z innymi osobami. Poczta pantoflowa potrafi zdziałać więcej niż niejedno płatne źródło marketingu.
  • Duża widoczność w Google.
    Czasami zdarza się, że szukamy czegoś zupełnie innego, a trafiamy na ciekawą opcję zakupową. Wiele osób wpisując „buty skórzane” szuka informacji np. dotyczących pielęgnacji takiego obuwia. Co jednak się wydarzy gdy trafi na Twój sklep? Istnieje spora szansa, że obejrzy produkty i być może kupi albo przynajmniej zapamięta Twoje istnienie.
  • Wzrost liczby odwiedzin na stronie.
    Aktywność na stronie jest ważna, ponieważ później kierowane reklamy remarketingowe trafiają właśnie do osób, które już u Ciebie były. To bardzo dobry sposób, ponieważ czasami zdarza się, że ktoś zostanie oderwany od przeglądania witryny, a później zapomina, gdzie widział interesujący go produkt. Dzięki działaniom remarketingowym możesz przypomnieć się klientom. Nie zrobisz tego jednak, jeśli nigdy nie pojawią się na Twojej stronie. A w tym pomoże Ci właśnie pozycjonowanie!
  • Przewaga nad konkurencją z branży, która nie pojęcia czym jest pozycjonowanie.
  • Elastyczne metody płatności.
    W zależności od tego ile fraz pozycjonujesz, w jaki sposób i jakim systemem rozliczenia, cena może się zmieniać. Wszystko zależy od firmy i pakietów, które mogą Ci zaoferować. Czasami płacisz abonament, a czasami rozliczasz się za efekt. Wszystko jest kwestią negocjacji!

Czy pozycjonowanie może zaszkodzić?

Nieumiejętne prowadzenie działań seo może przynieść skutek odwrotny do oczekiwanego, dokładnie tak samo, jak zdarza się to w przypadku innych działań z zakresu marketingu. Warto więc oddać swoją firmę w ręce osób, które posiadają odpowiednie kompetencje i narzędzia. Na co zwrócić uwagę wybierając pozycjonera dla swojej witryny? Istotną wiedzę o specjaliście możesz uzyskać już na pierwszym spotkaniu. Wystarczy, że przedstawisz mu swoje potrzeby i zobaczysz czy je rozumie i potrafi na nie odpowiedzieć. Ważne jest także, aby cierpliwie tłumaczył jakie procesy będą prowadzone i co Ci dadzą. Warto także określić konkretny czas jaki dana osoba przewiduje na osiągnięcie wymarzonych wyników. Jeśli ktoś proponuje, że w 14 dni Twoje pozycje wskoczą do top 10, mimo że obecnie znajdują się na szarym  końcu, należy być ostrożnym. Seo to proces, który potrzebuje dłuższego czasu działania niż Adwords czy reklamy Facebook Ads. Co jeszcze? Stałe raportowanie działań, z dokładnym omówieniem co zostało zrobione. To bardzo ważne, abyś wiedział nie tylko jakie pozycje udało się osiągnąć, ale też jakim sposobem. Dobrze jest wybierać osoby rekomendowane przez rodzinę czy znajomych, którzy faktycznie mogą pochwalić się konkretnymi efektami.

Możesz zacząć pozycjonowanie na rynku niemieckim już dzisiaj ! Po więcej informacji przejdź na stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *