Marketing na LinkedIn, co to jest, gdzie się uczyć, co musisz wiedzieć? 

kobieta korzystająca z laptopa

LinkedIn w przeciwieństwie do innych popularnych serwisów społecznościowych służy głównie do budowania relacji biznesowych. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, że to również świetne miejsce do promowania swojej firmy w sieci oraz do zdobywania wiedzy dotyczącej marketingu. Jak to możliwe? Już tłumaczymy…

Marketing w grupach na LinkedIn

W tym serwisie znajdziesz grupy tematyczne poświęcone niemalże każdej branży, w której profesjonaliści dzielą się swoją fachową wiedzą i spostrzeżeniami, z kolei osoby, które dopiero wkraczają na rynek, zadają nurtujące pytania i proszą o rady. W takich grupach dane tematy omawiane są bardzo szeroko, na przykład marketing na LinkedIn dotyczy nawet usług pozycjonowania stron. Można się z nich wiele nauczyć, a także nawiązać nowe relacje biznesowe czy wytworzyć sobie wizerunek eksperta w branży. I ta ostatnia możliwość będzie nas najbardziej interesować w kontekście marketingu na LinkedIn.

Ludzie lubią kupować, korzystać z usług specjalistów w swoim fachu, dlatego, jeśli pokażesz, że „znasz się na rzeczy”, pasjonujesz się swoją branżą i że warto ci zaufać, to zaczniesz być kojarzony z daną dziedziną, a tym samym zyskasz nowych i lojalnych klientów. A jak się za to zabrać? Na czym polega skuteczny social selling na LinkedIn?

Odpowiednia strategia działań na LinkedIn

Swoje działania powinieneś zacząć od ustalenia jednej, spójnej i skutecznej strategii, jaką przyjmiesz. Zastanów się, kto stanowi twoją grupę docelową i jakie komunikaty najlepiej trafią do tych odbiorców. Jak wcześniej wyglądały działania promocyjne twojej firmy? Czy w ogóle takie istniały i czy można wyciągnąć z nich jakieś sensowne wnioski? A także, jakim językiem powinieneś pisać, aby jak najlepiej dotrzeć do swojej grupy docelowej? Gdy już to ustalisz, możesz zacząć działać…

Social selling na LinkedIn

I tutaj znów wracamy do punktu pierwszego, czyli grup na LinkedIn. Zacznij od znalezienia takich grup, które obserwują, a także w których są aktywni twoi potencjalni klienci. Dołącz do nich i odpowiadaj na zadawane tam pytania (oczywiście sensownie i zgodnie z prawdą), współpracuj, doradzaj i dziel się wiedzą. Po pewnym czasie możesz też zacząć umieszczać linki (oczywiście otoczone merytoryczną treścią) do swojej strony, które będą interesujące dla członków grupy.

Jednak aktywne uczestnictwo w grupach na LinkedIn to nie wszystko… Musisz również sam publikować angażujące artykuły na swoim profilu, a także zadbać o jego wygląd. Konto na LinkedIn to twoja wizytówka, dlatego powinno być jak najbardziej przejrzyste, przyjemne wizualnie, a także musi utwierdzać odbiorców w przekonaniu, że warto ci (i twojej firmie) zaufać. Zadbaj o profesjonalne zdjęcie profilowe, odpowiedni nagłówek, który dostarczałby najważniejszych informacji na twój temat, a także podsumowanie, w którym możesz się nieco bardziej rozpisać. Te działania to zaledwie część rzeczy, o których musisz pamiętać, aby prowadzić skuteczny marketing na LinkedIn, jednak od czegoś trzeba zacząć…