Agencja SEM – co to jest i czym się zajmuje?

Promowaniem strony internetowej

Artykuł partnera.

Skrót SEM można tłumaczyć z angielskiego, jako Search Engine Marketing, co oznacza marketing w internetowych wyszukiwarkach. Pod tym pojęciem kryją się działania związane z promowaniem strony internetowej w płatnych i organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu niektóre strony internetowe są bardziej widoczne dla potencjalnych odbiorców i mogą pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów.

Jakie czynności wykonuje agencja SEM?

Kampanie SEM są obsługiwane przez agencje SEM, znane również jako agencje SEM/SEO, które odpowiadają ze zwiększenie ruchu organicznego. Jest to darmowy oraz naturalnie wytworzony ruch na określonej stronie, który można osiągnąć dzięki dobrze przeprowadzonym działaniom SEO. Wielu specjalistów zastanawia się jak zoptymalizować określoną witrynę i poprawić jej rankingi wyszukiwania SEO tworzy listę słów kluczowych, zajmując się responsywnością strony, poprawnymi adresami URL i linkami zwrotnymi. Do ich obowiązków może również należeć działania content marketingowe, gdyż wartościowa treść ma również istotny wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.

Po drugiej stronie SEM są PPC, czyli płatne kampanie reklamowe. Dzięki modelowi kosztu kliknięcia (CPC) reklamodawcy płacą dopiero po kliknięciu odbiorcy. Nie ma w tym wariancie stałych cen. Wszystko zależy od tego, do jakiej branży należy reklama i jakie słowa kluczowe zostaną dobrane. Gdzie znaleźć można tego rodzaju reklamy? Jednym z takich miejsc są wyniki wyszukiwania Google. Z racji iż reklama pojawia się u góry, szanse jej kliknięcie i przejście na stronę są dosyć duże. Reklamy mogą również pojawiać się w formie banerów w wiadomościach w sieci reklamowej Google, YouTube lub Gmail. Możliwości jest więc wiele – warto wiedzieć, jak z nich korzystać.

Jakie możliwości daje współpraca z agencją SEM?

Samodzielna wiedza na temat SEO, SEM oraz PPC na pewno może pomóc w prowadzeniu biznesu, lecz wymaga bardzo dużo czasu i poświęcenia, a większość tego typu czynności zawodowych należy zlecać profesjonalistom. Tak więc wybór agencji SEM to świetne rozwiązanie dla wielu firm.

Współpraca z agencją SEO/SEM może polepszyć widoczność firmy w Internecie i zwiększyć ruch w witrynie. Dobór odpowiednich fraz kluczowych i tworzenie wartościowych treści to szansa na dobre pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Dzięki płatnej reklamie nawet strony o niewielkiej zawartości mogą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania i tym samym docierać do większej liczby potencjalnych klientów.