Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to działanie SEO mające na celu poprawę pozycji strony internetowej na frazy związane z konkretnym regionem, np. miastem. Dzięki tej strategii witryny biznesowe zwiększają swoją widoczność w wyszukiwarce Google, co w sprzyjających warunkach skutkuje wyższą wartością organiczną.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne Google ma znaczenie dla biznesu

Pozycjonowanie lokalne jest ważne dla skutecznego marketingu, zarówno dla dużych firm działających globalnie, jak i dla małych podmiotów, które kierują oferty do odbiorców na określonym obszarze. W pierwszym przypadku pozycjonowanie lokalne często ma na celu poszerzenie grupy obserwujących, zbudowanie marki i wygenerowanie znaczącego ruchu organicznego na stronie. Dla małych firm lokalne SEO jest nadal ważne: jest to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie klienta, który faktycznie będzie korzystał z usług lub wybierze produkt z lokalnej oferty. Takie pozycjonowanie pozwala przedstawić internautom, czego tak naprawdę szukają co oferuje profil Twojej firmy.

Skuteczne strategie pozycjonowania lokalnego

Dla danego biznesu należy zaplanować skuteczną strategię pozycjonowania lokalnego. Po pierwsze należy wykonać kompleksowy audyt SEO strony internetowej. Wtedy specjaliści poznają parametry techniczne witryny, wyszukują błędy serwisu, a nawet analizują stronę pod kątem konkurencji. Istotnym elementem audytu SEO jest także dobór fraz kluczowych, czyli takich fraz, na jakie witryna będzie wyświetlana w wyszukiwarce, które muszą pasować do treści konkretnej strony. Dobra strategia pozycjonowania lokalnego zaczyna się zatem od konkretnych badań SEO, które pozwalają przygotować plan na dotarcie do potencjalnych klientów. Jej wdrożenie gwarantuje skuteczne zwiększenie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne

Jest wiele firm, dla których SEO lokalne stanowi doskonałą szansę rozwoju. To głównie zakłady usługowe, które posiadają fizyczne placówki oraz strony internetowe będące firmową wizytówką. Dzięki pozycjonowaniu lokalnym, strona internetowa będzie coraz bardziej widoczna w Internecie, co wpłynie na zainteresowanie ofertą. Z lokalnego pozycjonowania korzystają przede wszystkim przedsiębiorstwa takie jak:

  • restauracje i gastronomia,
  • kwiaciarnie,
  • fryzjerzy,
  • salony piękności,
  • kliniki zdrowotne,
  • firmy transportowe, logistyczne i spedycyjne,
  • branżowe sklepy działające w danym regionie
  • zakłady SPA,
  • firmy budowlane,
  • serwisy mechaniki pojazdowej,
  • hotele.