Jak skutecznie wypromować firmę w Trójmieście?

Panorama Gdańska

Każdego roku w naszym kraju powstaje około 200 tysięcy nowych firm. Część z nich szybko znika. Nie radzą sobie z konkurencją i przebiciem się ze swoim produktem do klienta. Obecnie nie wystarcza już tylko dobra oferta. Konieczna jest odpowiednia promocja. Jak, nie wydając fortuny, wypromować biznes w Trójmieście?

Określenie grupy docelowej

Od tego należy zacząć planowanie biznesu. Bez względu na to, czy oferujemy produkt, czy usługę, musimy określić, do kogo będzie ona skierowana. To pomoże nam dotrzeć precyzyjnie z reklamą do określonych klientów. Bez straty czasu i finansów na nietrafione kampanie.

Strona internetowa

Chyba nikogo nie trzeba już przekonywać, że strona w sieci to ważna część działalności. Odpowiednio przygotowana, responsywna, jest wizytówką firmy. Musi być ona idealnie dopasowana do marki. Nawet jednoosobowa działalność gospodarcza wiele zyska dzięki obecności w Internecie. Optymalizacja na lokalne SEO, sprawi, że zainteresuje miejscowych klientów. Najlepiej więc zadanie to powierzyć specjalistom. Dzięki temu witryna nie tylko będzie sprawnie działała i odpowiednio prezentowała się wizualnie, nie trzeba będzie również martwić się o serwer, czy pomoc techniczną.

Media społecznościowe

Obecność w mediach społecznościowych to nie tylko moda. Agencje reklamowe potrafią w skuteczny sposób docierać dzięki nim do nowych klientów. Lokalne kampanie social media trafiają do konkretnej grupy odbiorców na danym terenie. Przedsiębiorca z Trójmiasta dotrze z reklamą do mieszkańców z tego właśnie rejonu. Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, Instagram i wiele innych, są skutecznie wykorzystywane do wzbudzenia zainteresowania potencjalnych odbiorców naszej oferty. Dają też możliwość nawiązywania biznesowych relacji i nawiązywaniu współpracy.

Blogi

Dzięki obecności w sieci klienci mają możliwość dowiedzenia się o naszej firmie i zapoznania z jej ofertą. Chcąc dotrzeć do określonej grupy odbiorców, warto wykorzystać media i blogi. Odpowiednio napisana notatka czy artykuł opisujący nasze produkty, dostosowany do tematyki strony, na której chcemy go umieścić, z pewnością będzie cieszył się zainteresowaniem. Możemy sami prowadzić bloga i umieszczać w nim ciekawe informacje o firmie i produktach. Dzielenie się wiedzą na ten temat pomaga w budowaniu marki i wzbudza zaufanie klientów. Musi być jednak prowadzony konsekwentnie.

Pozycjonowanie

To zadanie zdecydowanie dla profesjonalistów. Od reklamy w google adwords, poprzez serwisy i lokalne portale ogłoszeniowe, na forach tematycznych, regionalnych i wpisach do bazy firm i katalogów kończąc. SEO to różnego rodzaju działania, mające na celu podniesienie pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Bez tego, nawet najlepiej zrobiona strona internetowa może nie być widoczna w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym więcej osób odwiedzających stronę, a co za tym idzie, korzystających z naszych ofert. Takimi działaniami zajmuje się Webstart – Strony internetowe. Specjaliści nie tylko przygotowują stronę i dbają o właściwe treści, ale pomagają dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Są ponadto w stanie doradzić, czy warto zainwestować w newsletter, filmik na YouTube, czy też linki sponsorowane.