Helpdesk IT

Osoby pracują w helpdesk IT

Helpdesk IT zajmuje się przyjmowaniem zgłoszeń o usterkach oraz ich obsługę. W ramach usługi centralnie zarządza stanowiskami komputerowymi, dzięki czemu praca może być wykonywana również zdalnie.

Helpdesk IT – zalety

Przedsiębiorcy zatrudniają pracowników w systemie zdalnym i hybrydowym, ograniczając wykonywanie obowiązków w biurach. Jest to wygodne rozwiązanie dla samej kadry, ale też ekonomiczne dla firmy. Praca przebiega bez zakłóceń, bo w razie pojawienia się problemu, IT helpdesk udziela pomocy technicznej.

W przypadku usterek systemów operacyjnych czy samego sprzętu komputerowego nie zawsze wina leży po stronie pracownika. Niezależnie od przyczyny powodują zakłócenia w wykonywaniu zadań i straty dla przedsiębiorstwa. Istotą jest więc usunięcie awarii przez ServiceDesk. W ramach outsourcingu ITMANAGER oferuje także inne usługi jak np.:

  • inwentaryzacja zasobów IT,
  • zarządzanie infrastrukturą IT,
  • program do audytu oprogramowania,
  • system ticketowy,
  • zarządzanie licencjami,
  • zdalna instalacja oprogramowania,
  • zdalne sterowanie komputerem.

Jeśli Państwo potrzebujecie wsparcia, sprawdźcie, w czym może Wam pomóc ServiceDesk.

Praca zdalna i praca hybrydowa – Helpdesk IT

Wiele firm wprowadziło model pracy zdalnej i hybrydowej (2 dni w biurze, 3 w domu). Aby jednak pracownicy mogli wykonywać swoje obowiązki w miejscu zamieszkania, potrzebna jest dobra organizacja stanowisk pracy. ServiceDesk instaluje odpowiednie oprogramowanie na każdym urządzeniu, zabezpieczając je silnym hasłem.

Jeśli pracownik zdalny ma problem ze sprzętem komputerowym, może liczyć na wsparcie. Serwisant w ciągu kilku sekund łączy się ze stanowiskiem, diagnozuje i usuwa usterkę. Jeśli jednak awaria jest poważna, proponuje takie rozwiązanie, by dana osoba mogła jak najszybciej powrócić do pracy. Nowoczesne technologie pozwalają również przedsiębiorcom centralnie zarządzać stanowiskami komputerowymi, co zapewnia prawidłowe funkcjonowanie firmy.

Komunikatory internetowe a helpdesk IT

Komunikatory internetowe ułatwiają przedsiębiorcom pozostawać w stałym kontakcie z pracownikami, w tym zdalnymi. Umożliwiają korzystanie z poczty elektronicznej, prowadzenie rozmów wideo i głosowych. Dzięki komunikatorom możliwy jest transfer plików i przegląd historii oraz konwersacje.

Komunikatory internetowe pozwalają na sterowanie kontami i ustawieniami za pośrednictwem konsoli zarządzającej. Dają możliwość łączenia się podczas konferencji audio-video oraz wysyłanie powiadomień z grafikami/załącznikami do użytkowników, oraz informacji o rozmowach przychodzących i nieprzeczytanych wiadomościach.