Jak, kiedy i dlaczego warto aktualizować stronę internetową?

Aktualizowanie swojej strony internetowej

Witryna internetowa to najlepsza wizytówka firmy, dlatego powinna nie tylko prezentować się estetycznie i zawierać wszystkie potrzebne informacje, ale jednocześnie być aktualizowana. Aktualizacja stron internetowych jest niezbędna, ponieważ prowadzona działalność także się zmienia. Wprowadzane są nowe technologie, nowe produkty czy usługi, inne z kolei przestają być dostępne ze względu na sezonowość czy braki w wyposażeniu.

Jakie są zalety aktualizacji strony WWW?

Aktualizacja stron internetowych to dla klienta sygnał, że firma jest aktywna, dobrze prosperuje i bezustannie dba o swoich klientów. Przejrzysta, ładna i przede wszystkim aktualna strona internetowa pozwala zdobyć lepszą pozycję w wyszukiwarce Google, co przekłada się na większą ilość odwiedzin, zwiększenie ilości kupowanych towarów czy usług, a to pierwszy krok do osiągnięcia lepszych zarobków. Kolejną korzyścią jest poprawa opinii o firmie, szczególnie gdy oprócz strony funkcjonuje także blog firmowy. Oczywiście, tworzenie i aktualizacja strony internetowej to wieloetapowe zajęcie, które wymaga zaangażowania i umiejętności. Wraz z wprowadzaniem kolejnych informacji i modyfikacji można stworzyć końcowy produkt, który zadowoli zarówno właściciela, jak i klientów. Nie warto bać się zmian, gdyż mogą przynieść bardzo dobre rezultaty.

Aktualizacje to także informacja dla konkurencji, że firma istnieje i dąży do zajęcia silnej pozycji na rynku. Zyskują na tym także klienci, którzy nie muszą szukać albo czytać nieaktualnych treści. To sposób, aby uniknąć błędów, frustracji i nieporozumień.

W jaki sposób wykonać „update”?

Strona internetowa to narzędzie w rękach przedsiębiorcy, na którym nie tylko można, ale nawet trzeba pracować. Tylko wtedy spełnia swoją funkcję. Zmiany w witrynie powinna wykonywać ta sama osoba, która ją stworzyła, gdyż dobrze zna jej rozkład, podane informacje, zastosowane zdjęcia i grafikę, a więc wprowadzanie zmian nie zajmie jej dużo czasu. Jednak nie zawsze jest to możliwe, dlatego drugie rozwiązanie przewiduje wprowadzanie modyfikacji przez właściciela albo specjalistę od marketingu czy nawet zatrudnionego copywritera, który najczęściej odpowiada za przygotowanie nowych treści.

Wykonanie aktualizacji strony nie należy do skomplikowanych zadań, a wiedza o firmie pozwala szybko wyłapać wszystkie stare czy nieważne informacje. Świetnym sposobem jest nawiązanie współpracy z firmą zajmującą się tworzeniem dobrej jakości tekstów np. Resultica.pl. Tym sposobem część pracy wykonujemy samodzielnie, a za najtrudniejszy aspekt odpowiadają zawodowi copywriterzy.

Kiedy należy aktualizować stronę internetową?

Nie można jednoznacznie wskazać, jak często należy przeglądać, modyfikować informacje w witrynie i wykonywać aktualizację stron internetowych. Ogólne sprawdzenie powinno odbywać się średnio raz na miesiąc, aby upewnić się, że wszystkie zakładki i funkcje działają poprawnie. Z kolei kompleksowa weryfikacja informacji, oferty i zdjęć powinna odbywać raz na 3 do maksymalnie 6 miesięcy. Jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby kontrole wykonywać częściej, a także regularnie wprowadzać przydatne informacje.