Jak sprawić, aby klienci wrócili do Twojego sklepu online?

Marketing afiliacyjny

Zbudowanie trwałych relacji z klientem jest priorytetem każdej firmy. Stali klienci, dokonujący regularnych zakupów lub odnawiający subskrypcję, zapewniają stały, łatwo policzalny przychód, który daje stabilność finansową i pozwala planować kolejne zadania. Dlatego ich lojalność jest na wagę złota.

Co jednak zrobić, gdy klient zapomni o Tobie lub zacznie korzystać z oferty konkurencji? Czy jest sposób, aby go odzyskać? Odpowiedź brzmi: tak! Istnieje wiele strategii, które pomogą ci przywrócić klientów do twojego sklepu. Jedną z nich jest marketing afiliacyjny, który prawidłowo zaimplementowany, może przynieść wymierne korzyści.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny to metoda, która polega na współpracy z partnerami – blogerami, internetowymi influencerami, którzy promują Twoje produkty lub usługi, otrzymując w zamian prowizję za każdą sprzedaż lub konwersję. W tym modelu obie strony korzystają – Ty zdobywasz nowych klientów oraz odzyskujesz tych, którzy odeszli, a Twoi partnerzy zarabiają na prowizjach. 

Jak więc wykorzystać potencjał marketingu afiliacyjnego, aby skutecznie przywrócić klientów?

  • Dobór właściwych partnerów:

Wybierz partnerów, którzy mają dostęp do twoich byłych klientów lub tych, którzy mogą przyciągnąć podobnych odbiorców. Ich reputacja i zasięg mogą znacząco wpłynąć na efektywność kampanii. Jeśli więc prowadzisz sklep z kosmetykami, nawiąż relacje z urodowymi blogerami czy influencerami. Inne dobre przykłady to sklep z elektroniką prowadzący program partnerski dla stron z recenzjami produktów, czy księgarnia współpracująca z popularnym podcastem literackim. Duży i uniwersalny zasięg mają strony z kuponami i kodami rabatowymi oraz porównywarki cen – korzystają z nich konsumenci szukający korzystnych ofert bez względu na sektor rynku. 

  • Atrakcyjna oferta:

Stwórz ofertę, której trudno się oprzeć. Może to być ekskluzywny rabat lub darmowa dostawa, specjalna oferta dostępna tylko dla powracających klientów, czy mały prezent dodany do zamówienia. Pamiętaj, że kluczem jest znalezienie równowagi pomiędzy oferowaniem wartości a zachowaniem rentowności biznesu. Atrakcyjne oferty powinny skłonić klientów do powrotu, ale jednocześnie nie powinny kosztować Cię więcej niż wartość odzyskanego w ten sposób użytkownika.

  • Wsparcie technologiczne:

Zainwestuj w narzędzia, które ułatwią zarządzanie programem partnerskim, monitorowanie efektów i komunikację z afiliantami. Zamiast szukania partnerów na własną rękę, co może być czaso- i kosztochłonne, zacznij współpracę z jedną z sieci partnerskich, takich jak Admitad. Sieci takie zrzeszają wydawców z różnych krajów i o wielu modelach działania, dlatego od razu po rejestracji otrzymasz dostęp do tysięcy potencjalnych partnerów, gotowych udostępnić Tobie swoje zasięgi.

Skuteczne strategie odnawiania relacji z klientem

Oprócz afiliacji możesz zastosować kilka innych strategii, pozwalających przyciągnąć klientów z powrotem do Twojego sklepu:

Programy lojalnościowe:

Wprowadzenie programu lojalnościowego, które nagradza klientów za powtarzające się zakupy jest znakomitym sposobem na zbudowanie trwałych relacji. Punkty lojalnościowe, rabaty, czy ekskluzywne oferty mogą przyciągnąć użytkowników z powrotem do Twojego sklepu.

E-mail marketing:

Regularne wysyłanie e-maili z informacjami o nowych produktach, promocjach czy wyprzedażach może przypomnieć klientom o Twojej marce. Personalizowane oferty oparte na historii poprzednich zakupów mogą również zachęcić do odwiedzenia sklepu nawet po dłuższej przerwie.

Remarketing:

Remarketing pozwala na ponowne dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę poprzez wyświetlanie reklam w różnych miejscach w internecie. Dzięki temu przypominasz o swojej marce i ofercie, co może skłonić klientów do powrotu.

Social media:

Aktywna obecność w mediach społecznościowych pozwala na utrzymanie relacji z klientami, nawet, jeśli dawno niczego nie kupili. Regularne posty, konkursy oraz targetowane reklamy mogą być skutecznym narzędziem przywracania ich do Twojego biznesu.

Podsumowanie

Budowanie silnych relacji z klientami to priorytet dla każdego sklepu online, zważywszy na stabilność finansową jaką zapewniają lojalni klienci. W obliczu silnej konkurencji, utrzymanie ich lojalności może być wyzwaniem, jednak istnieją sprawdzone strategie na ich odzyskanie. Marketing afiliacyjny zdobywa uznanie jako jedna ze skuteczniejszych strategii, łączących potencjał samego sklepu z partnerami, takimi jak blogerzy czy influencerzy, którzy promują produkty w zamian za prowizje. Kluczem jest dobór właściwych partnerów, którzy mogą dotrzeć do Twoich byłych lub potencjalnych klientów oraz przygotowanie atrakcyjnych ofert, które skłonią klientów do powrotu.