Różne rodzaje druku wielkoformatowego, które sprawdzą się w promocji Twojej firmy

Zajmowanie się drukiem wielkoformatowym

Ze względu na duże rozmiary oraz wynikającą z nich widoczność druk wielkoformatowy jest jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamy. Z tego powodu przedsiębiorcy wykorzystują go zarówno do promocji outdoorowej, jak i do tworzenia naklejek okiennych czy plakatów umieszczanych wewnątrz sklepu albo w siedzibie firmy. W przypadku takiej reklamy niezwykle ważny jest dobór rodzaju druku do warunków, w jakich będzie się on znajdował oraz do projektu, jaki chcemy wykonać. Dlatego w poniższym artykule omawiamy najczęściej spotykane typy druku wielkoformatowego i przedstawiamy ich zastosowanie.

Druk wielkoformatowy w promocji outdoorowej — na jakie rozwiązania warto się zdecydować?

Pierwszym skojarzeniem wielu osób, gdy mówimy o druku wielkoformatowym, są rzucające się w oczy szyldy sklepów, banery oraz plakaty w dużych rozmiarach. Dlatego przedsiębiorcy, którzy decydują się na taki rodzaj reklamy, często poszukują druku sprawdzającego się w trudnych warunkach. Bardzo ważna jest odporność na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych, takich jak deszcz, wiatr, zmienne temperatury czy promieniowanie UV, które może prowadzić do blaknięcia kolorów. Nie bez znaczenia okazuje się również odporność na uszkodzenia mechaniczne. Dlatego do reklamy na zewnątrz warto wybrać wytrzymałe rodzaje druku, na przykład:

  • druk solwentowy — wyróżniamy atramenty solwentowe uzyskiwane na bazie rozpuszczalników organicznych oraz tusz solwent eco. Pierwszy rodzaj cechuje się większą wytrzymałością, ale może mieć szkodliwy wpływ na środowisko. Dlatego przedsiębiorcy coraz chętniej wybierają druk solwent eco, który wytrzymuje w nienaruszonym stanie 2 lata i który możemy dodatkowo wzmocnić laminatem,
  • druk UV — przypomina tusz, który znamy z domowych drukarek z tą różnicą, że atrament utwardza się dzięki promieniowaniu UV. To zapewnia jego większą wytrzymałość zarówno w przypadku uszkodzeń mechanicznych, jak i trudnych warunków atmosferycznych.
Druk wielkoformatowy

pixabay.com

Ze względu na większą trwałość wspomniane rodzaje druku wykorzystamy do tworzenia banerów, plakatów, szyldów, folii okiennych czy do reklamy na budynkach. Profesjonalne firmy oferują dodatkowo laminowanie wydruków, które zwiększa ich trwałość i dzięki temu świetnie sprawdza się podczas dłuższych kampanii reklamowych.

Nietypowe nośniki reklamy wykonane za pomocą druku wielkoformatowego

Starannie zaprojektowany druk wielkoformatowy to również ciekawa propozycja dla przedsiębiorców, którym zależy na stworzeniu nieszablonowych nośników reklamy. Za pomocą nowoczesnych urządzeń, takich jak plotery tnące, wytniemy z zadrukowanych wcześniej folii dowolne kształty. Są to projekty, które bardzo dobrze sprawdzą się w przypadku naklejek okiennych czy samochodowych. Z kolei trymery pozwalają na precyzyjne cięcie nie tylko folii, ale również papieru, tkanin czy płyt. W efekcie oryginalne kształty reklam wyróżnią się spośród innych nośników i łatwiej zapadną w pamięci potencjalnych klientów.