Wysyłka towaru w sklepie internetowy – Jak zrobić wrażenie na kupującym.

Kobieta wysyła towar z magazynu pracują w sklepie internetowym

Coraz więcej osób decyduje się na kupowanie w internecie, co jest zupełnie zrozumiałe. Ten sposób robienia zakupów pozwala na spore oszczędności finansowe oraz możliwość kupowania wszędzie, o każdej porze dnia i nocy, bez żadnych ograniczeń czasowych. Na dużą uwagę zasługuje również szeroki wybór produktów w sklepach internetowych. Coraz częściej sklepy stacjonarne mają jedynie ograniczony wybór, większość i tak trzeba zamawiać w sieci. Jeżeli firma sprzedająca w internecie chce się rozwijać i robić dobre wrażenie na klientach, bez wątpienia powinna zwrócić uwagę na to, w jaki sposób pakowane są zamówienia klientów. Warto pamiętać również o sile gadżetów reklamowych, które można dodawać w formie gratisów.

Jak pakować przesyłki dla klientów?

Aby nie narażać się na straty i utratę klientów, przesyłki należy pakować w sposób trwały, bezpieczny, tak by były odpowiednio chronione przed uszkodzeniem w transporcie. Dotyczy to w szczególności towarów delikatnych, na przykład ze szkła, ceramiki czy porcelany. Jeśli przesyłane są towary drogie, luksusowe, sposób pakowania również powinien być inny.

Klienci bowiem oczekują pewnych wrażeń wizualnych, które będą towarzyszyć im po rozpakowaniu produktu. Sprzedając ubrania, kosmetyki czy dodatki do domu, a także dobra luksusowe, należy przyłożyć szczególną uwagę właśnie do tego aspektu. Dla klienta otwieranie przesyłki jest często jednym z przyjemniejszych momentów. W zależności od tego, jak zapamięta ten moment, może stworzyć bliższą relację z marką i częściej wracać do sklepu internetowego po nowe zakupy.

Gadżet reklamowy dla klienta

Atrakcyjny sposób pakowania przesyłki to jeden z ważnych elementów, dzięki któremu można budować przywiązanie do marki. Warto wykorzystywać jeszcze inne techniki, które łączą się z budowaniem pozytywnego wizerunku i wywoływaniem przyjemnych emocji. Jedną z nich będą upominki dla klientów, które wkładane są do pudełka z przesyłką. To mogą być drobne rzeczy, które jednak wykonane będą z odpowiednią starannością, dzięki czemu będą przedstawiały pewną wartość dla klienta. Współczesny gadżet reklamowy nie może być bowiem bublem, który od razu wrzuca się gdzieś na dno szuflady lub do kosza na śmieci. Lepiej nie inwestować w takie produkty, ponieważ ludzie z nich zwyczajnie nie korzystają.

Warto postawić na coś drobnego, co będzie przydatne, funkcjonalne i ładne. Świetnie sprawdza się na przykład zawieszka zapachowa z logo sklepu internetowego. Dlaczego taka rzecz będzie mile widziana? Ponieważ jest dyskretna, potrzebna i bardzo przydatna, atrakcyjna wizualnie i zapachowo. Gadżet zostanie bez wątpienia wykorzystany, klient włoży go na przykład do szafy lub szuflady w komodzie, dzięki czemu skorzysta z oferowanego mu produktu w ramach gratisu. Wzbudzi to pozytywne emocje względem marki i może sprawić, że klient będzie częściej wracał, aby dokonać zakupów w danym sklepie internetowym.

Kompletowanie przesyłki

Sam proces pakowania przesyłek to bardzo często trudne zadanie, wymagające sporo czasu i zaangażowania oraz umiejętności. Sklepy internetowe w różny sposób rozwiązują tę kwestię. W niektórych sklepach stawia się na współpracę z magazynami zewnętrznymi, a zatem całym pakowaniem zajmują się pracownicy magazynów i centrów logistycznych. Tak zwane konfekcjonowanie produktów, czyli ich pakowanie, to właśnie tego typu usługa. Mniejsze marki najczęściej pakują w ramach swoich zasobów i możliwości.

Oznacza to, że pracownicy firmy zajmują się tym zadaniem. Bez względu na to, w jaki sposób rozwiąże się tę kwestię, zawsze warto pamiętać o tym, by pakować w sposób jak najbardziej ekologiczny. Dla wielu współczesnych klientów to zwyczajnie ważne. Nadmiar plastikowych wypełnień, które stosuje się po to, aby w środku nie przesuwały się elementy przesyłki, wzbudza negatywne emocje. Wielu klientów rezygnuje z zakupów w takich sklepach właśnie ze względu na to, że stosują one na przykład zbyt dużo folii bąbelkowej lub za mocno oklejają pudełka taśmą. Ukłon w stronę ekologii i korzystanie z nowoczesnych rozwiązań podczas pakowania przesyłek to ważny krok w rozwoju.