Agencja SEO – czym się zajmuje i co warto o niej wiedzieć?

Osoby pracujące w firmie SEO omawiają strategie na zebraniu

Artykuł partnera.

„Dobry produkt sprzeda się sam” – myśli wielu przedsiębiorców. Niestety, w dzisiejszym świecie, aby zaistnieć na rynku, trzeba się wyróżnić. I najlepiej zrobić to w Internecie, gdzie potencjalni klienci spędzają większość swojego zakupowego czasu. W działaniach marketingowych w sieci pomaga firmom agencja SEO. Dowiedz się, czym ona właściwie się zajmuje!

SEO i pozycjonowanie stron

Głównym obszarem działań agencji SEO jest budowanie widoczności strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce. Pomaga ona firmom optymalizować witrynę pod kątem algorytmów Google, przeprowadza audyty SEO oraz wdraża strategie pozwalające na poprawę pozycji w SERP-ach. Do głównych działań agencji możemy więc zaliczyć:

  • różne typy pozycjonowania: w tym pozycjonowanie szerokie, lokalne czy sklepów internetowych,
  • SEO copywriting,
  • content marketing, czyli tworzenie angażujących treści na blogi i w formie artykułów specjalistycznych,
  • optymalizację strony pod kątem technicznym,
  • linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne.

Niektóre firmy oferują również znacznie szerszy zakres usług. Agencja SEO z Warszawy Marketing Match często wspiera swoich klientów w budowaniu oraz zarządzaniu stronami internetowymi. Czasem tworzone są również aplikacje webowe oraz mobilne. Taka agencja działa po prostu kompleksowo, skupiając się na szeroko pojętych działaniach marketingowych w sieci.

Kampanie płatne w Google i nie tylko

Ważny jest także ruch pochodzący z reklam. Wśród usług wielu agencji SEO znajdziemy również prowadzenie wszelkiego rodzaju kampanii płatnych: od Google Ads, przez media społecznościowe. Działania bezpłatne i płatne prowadzone są synergicznie, tak aby dawały klientom jak najlepsze rezultaty.

„Współczesne agencje funkcjonują często jako agencje SXO, czyli połączenie działań z zakresu pozycjonowania wraz z UX designem”

To jednak nie wszystko — agencje pozycjonujące projektują również kampanie mailowe, tworzą wizytówki do Google Moja Firma czy też zajmują się doświadczeniami użytkownika na stronie, tzw. UX design.

Agencja SEO — co jeszcze warto o niej wiedzieć?

Choć agencji SEO na rynku jest mnóstwo, nie każda okaże się strzałem w dziesiątkę. Przy jej wyborze warto kierować się zdrowym rozsądkiem, a nie ceną. Profesjonalna agencja nie będzie rozliczała się za efekt, ale w modelu abonamentowym — niezależnie bowiem od kondycji witryny na efekty z działań marketingowych trzeba trochę poczekać. Kluczowe znaczenie mają również przejrzyste, regularnie wysyłane raporty z przeprowadzonych działań oraz proste umowy.

Wspomnijmy również o tym, że liczą się ludzie. Pozytywny flow między pracownikami, który czujesz już po pierwszej rozmowie, dobrze świadczy o agencji. W końcu sukces firmy, to również sukces dla agencji SEO.

Współpracując z dobrą agencją, zyskasz więcej niż tylko wysokie pozycje strony w Google. A mianowicie:

  • poprawi się ruch na Twojej stronie www,
  • zaczniesz zdobywać fanów i przekształcać ich w klientów,
  • wyróżnisz się wśród konkurencji,
  • Twoja firma stanie się rozpoznawalna.

Pamiętaj, że sama obecność w sieci nie wystarczy do prowadzenia biznesu. Potrzebujesz marketingu na najwyższym poziomie, a ten świadczy właśnie profesjonalna agencja SEO.