Aplikacja mobilna – dlaczego firma powinna mieć własną?

Męzczyzna w firmie zajmue się tworzeniem aplikacji mobilnej

Niemal już każdy ma przy sobie smartfon. To oznacza, że większość Polaków korzysta również z różnych aplikacji mobilnych. To doskonała informacja dla firm i okazja, żeby mocniej związać klienta z konkretną marką. Czy każda firma może przygotować własną aplikację mobilną?

Według CBOS już 96% dorosłych Polaków korzysta z telefonów komórkowych, z czego 78% jest właścicielem smartfonu. Inne badanie, zamówione przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE), pokazuje, że ponad 66% użytkowników smartfonów korzysta między innymi z aplikacji mobilnych. To wyjątkowa okazja dla firm i łatwy sposób dotarcia do klientów oraz potencjalnych klientów.

Do czego przydaje się aplikacja mobilna?

Na początek należy wyjaśnić, do czego firma może wykorzystać własną aplikację mobilną. Możliwości są naprawdę różne. Przede wszystkim taka aplikacja to doskonały kanał marketingowy, a więc pomaga budować pozytywny wizerunek. To jednak nie wszystko. Aplikacja mobilna sprawdza się doskonale także w obszarze zarządzania biznesem i procesami, które mają miejsce w przedsiębiorstwie. Aplikacja ułatwia także zarządzanie pracownikami. To wszystko oznacza, że nie zawsze aplikacje mobilne muszą być dostępne dla klientów. Niekiedy są one przeznaczane dla samych pracowników, wspierając proces employer brandingowy. W rzeczywistości można dowolnie ukształtować aplikację.

Jak stworzyć aplikację mobilną?

Aplikacja mobilna jest często bardzo przydatna dla firmy w różnych obszarach jej działalności. Pytanie jednak, w jaki sposób stworzyć taką aplikację? W rzeczywistości nie trzeba nawet zatrudniać biegłych w takim programowaniu pracowników i tworzyć osobnego działu w ramach dotychczasowej organizacji. Efektywnym rozwiązaniem i o wiele tańszym jest nawiązanie współpracy z odpowiednim partnerem, który specjalizuje się w tworzeniu natywnych aplikacji mobilnych (np. GlobalLogic). Taka firma zaczyna od analizy biznesu i identyfikuje jego potrzeby. Potem jest etap prototypowania, powstania gotowego projektu aplikacji i jej testowanie.

Aplikacja mobilna dla firm – korzyści

Dzięki aplikacji mobilnej firma może zyskać takie korzyści jak:

  • prestiż – posiadanie własnej aplikacji to nobilitacja, pozytywny wizerunek i pokazanie, że klient ma do czynienia z poważną marką;
  • zwiększenie lojalności klientów – np. wprowadzenie własnych programów lojalnościowych;
  • oszczędność czasu i środków – ułatwienie działań marketingowych, ułatwienie pracy pracownikom.

Aplikacja mobilna to coraz popularniejsze rozwiązanie wśród firm. Na takie narzędzie decydują się zarówno duże, jak i mniejsze biznesy. Oprogramowanie nie musi być tworzone przez pracowników, można do tego zatrudnić zewnętrznych specjalistów.

Źródła:

  1. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_116_21.PDF
  2. https://inwestycje.pl/gospodarka/969-polakow-korzystalo-z-telefonu-komorkowego-773-z-internetu-w-2021/