Czy marketing online jest lepszy niż offline?

Mężczyzna i kobieta zajmuja się marketingiem online

Większość z nas słyszała o marketingu. Czym właściwie jest ten marketing? Ogólnie rzecz biorąc są to wszelkiego rodzaju działania w firmie mające za cel wspieranie sprzedaży usług oraz produktów. Większość działań wsparta jest wypracowanymi już technikami oraz metodami. Oczywiście marketing głównie służy do wspierania sprzedaży, jednakże bardzo ważną funkcją tej formy reklamy jest budowanie świadomości marki i pozycji na rynku.

Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to jedna z wielu gałęzi tradycyjnego marketingu. Obejmuje ona wszystkie strategie i działania, które wspierają sprzedaż produktów oraz usług, a także kreują pozytywny wizerunek firmy w internecie. Tan rodzaj marketingu stał się w ostatnich czasach na tyle powszechny, że coraz więcej firm przenosi swój biznes do sieci. Niskie koszty oraz bardzo szybki czas zwrotu inwestycji przyciąga kolejnych przedsiębiorców do skorzystania z e-marketingu. Bez wątpienia marketing online staje się ogromnie popularny ze względu na ciągły rozwój internetu i technologii. Postęp informatyzacji społeczeństwa przyciąga do internetu zarówno duże, jak i małe firmy. Z drugiej jednak strony mogą one liczyć na ogromną ilość klientów poszukujących różnego rodzaju produktów lub usług.

Narzędzia wykorzystywane do e-marketingu

Głównym zadaniem narzędzi marketingowych jest realizacja i prowadzenie działań w zakresie danego rodzaju marketingu internetowego. Tworzeniem takich narzędzi zajmują się głównie wyspecjalizowane firmy oraz osoby ze środowiska marketingu internetowego. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Senuto, które analizuje widoczność stron w internecie.

Rodzaje marketingu internetowego

Jeśli spojrzymy, w jakim tempie rozwija się technologia, to możemy być pewni, że marketing internetowy będzie się nadal rozwijał. To sprawi, że rodzajów marketingu online będzie przybywać, jak grzybów po deszczu. Warto jednak pamiętać, iż rodzaj marketingu internetowego musi być idealnie wręcz dopasowany do danej działalności. Skuteczne dotarcie z przekazem do potencjalnych klientów jest najważniejszym czynnikiem w dążeniu do osiągnięcia sukcesu poprzez. Pomocnych w tej kwestii będzie kilka rodzajów tegoż marketingu.

  • SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie, to przede wszystkim zastosowanie szeregu zadań, które mają na celu optymalizację względem preferencji algorytmu wyszukiwarki. Głównym celem tychże działań są wysokie lokaty w wyszukiwarce Google. Na wysoką pozycję strony wpływają nie tylko dane słowa kluczowe, ale także wiele innych czynników.
  • Linkowanie jest bezsprzecznie ważnym elementem w całym procesie pozycjonowania. Linkowanie to nic innego, jak pozyskiwanie linków przychodzących z innych stron internetowych.
  • Publikacja artykułów sponsorowanych wydaje się obecnie najlepszą inwestycją w linkowanie i content marketing. Jej celem jest dotarcie do określonej grupy odbiorców.
  • Kampanie reklamowe Google Ads to generalnie reklamy płatne. Dosłownie w kilka minut, używając danego słowa kluczowego, można umieścić witrynę na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania.
  • Social media marketing to przede wszystkim tworzenie długotrwałych relacji z klientami. Jest najprężniej rozwijającym się rodzajem marketingu.

Marketing offline

Czy tradycyjna reklama odeszła już do lamusa? Niekoniecznie. Można nawet stwierdzić, iż marketing online może tworzyć świetną parę z marketingiem offline wspierając się w działaniach sprzedażowych. Przecież przekazywanie wizytówek, które następnie trafiają z rąk do rąk, to bardzo dobry sposób budowania relacji i bazy kontaktów.

Marketing offline to także gadżety reklamowe, billboardy oraz różnego rodzaju targi i wystawy, gdzie można zaprezentować własną firmę w bezpośrednim kontakcie z klientem. Zobacz jakie gadżety na targi warto wybrać?

Oczywiście marketing offline ma swoje ograniczenia, jednakże jest nadal bardzo dobrym sposobem na dotarcie do klientów. Niemniej jednak marketing online posiada tak dużo zalet, że żadna szanująca się firma nie może rezygnować z ulokowania się w sieci. Zasięg dzięki internetowi jest wręcz globalny i nie zna żadnych granic.