Jak nie prowadzić marketingu w social mediach? 7 najczęstszych błędów

Błędnie prowadzony marketing w social mediach

Popularność mediów społecznościowych sprawia, że można je skutecznie wykorzystywać w marketingu. Oprócz pomagania marce w nawiązaniu kontaktu z docelowymi i istniejącymi odbiorcami, media społecznościowe poszerzają zasięg marki i zwiększają jej rozpoznawalność. Oto 7 podstawowych błędów, których należy unikać.

1. Brak strategii marketingowej

Wiele wschodzących marek wciąż nie docenia mediów społecznościowych. Aby marketing w social mediach był efektywny, należy opracować własną strategię dla marki — to podstawa dalszych działań. Skuteczna strategia obejmuje plan działania i jasno określone cele. Opisuje również rodzaje postów, nazwę i adresy, hashtagi czy identyfikację wizualną firmy.

2. Nieokreślona grupa docelowa

Ważnym elementem planowania strategii jest określenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Kierowanie aktywności do bliżej nieokreślonego ogółu jest jak strzelanie na oślep – poświecimy czas i środki, jednak nie trafimy do potencjalnych klientów. Dlatego należy zdefiniować takie kwestie jak wiek, płeć, miasto, branża, preferencje itp., aby kierować dziania marketingowe do odpowiednich odbiorców.

3. Brak monitorowania skuteczności działań

Marketing w mediach społecznościowych to proces ciągłego testowania i poprawiania, zwłaszcza w początkowym okresie. Należy więc śledzić swoje kampanie i wyciągać z nich wnioski. Do dyspozycji jest sporo narzędzi, umożliwiających śledzenie postępów w czasie rzeczywistym. Pozwala to na wprowadzanie strategicznych zmian w kampanii w krótkim czasie i bieżące modyfikowanie działań, jeśli ich wyniki nie są zadowalające.

4. Nieregularna aktywność

Nieregularność w publikacji może powodować, że ​​Twoje treści zostaną ukryte przed większością obserwatorów. Wskaźniki zaangażowania spadną, niwecząc dotychczasowe działania marketingowe. Rozwiązaniem jest wcześniejsze zaplanowanie postów na określone pory dnia i tygodnia. Dzięki temu łatwiej regularnie publikować jakościowe treści.

5. Słabe interakcje z odbiorcami

Każdy komentarz na Twojej stronie biznesowej jest okazją do zwiększenia zaangażowania i przyciągnięcia nowych odbiorców. Odpowiadanie na ich komentarze pokazuje, że ich opinie i wątpliwości są dla Ciebie ważne. Dobry marketing w social mediach wymaga refleksu – reaguj szybko, bo informacje roznoszą się błyskawicznie.

6. Brak relacji

Jak sama nazwa wskazuje, istotą mediów społecznościowych jest nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z innymi. To dobre miejsce, by pokazać bardziej personalną stronę swojego biznesu, swój charakter i osobowość. To przyciąga ludzi o podobnych poglądach i skutecznie buduje zaufanie.

7. Kupowanie obserwatorów

To największy grzech marketingowy. Przynosi znikome postępy biznesowe i jedynie sprawia wrażenie popularności – w końcu fałszywi odbiorcy nie skorzystają z Twoich usług. Ponadto, ryzykujesz zablokowaniem lub trwałym usunięciem profilu, ponieważ jest to działanie niezgodne z regulaminem większości platform.