Dlaczego warto zlecić prowadzenie kampanii Google Ads agencji?

Kobieta prowadzi kampanie Google Ads

Intuicyjnie wykonywanie fachowych usług powierzamy profesjonalistom. Niewiele osób zdecydowałoby się samodzielnie naprawić auto, ułożyć dietę czy zbudować stronę internetową. Jednak w przypadku tworzenia kampanii Google Ads wiele osób wciąż ma wątpliwości – czy lepiej tworzyć reklamy Google samodzielnie, czy też zatrudnić agencję?

Jak działa Google Ads?

Google Ads jest jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form promowania biznesu w Internecie. System reklamowy Google pozwala zarządzać kampaniami reklamowymi nie tylko w wynikach organicznych wyszukiwarki, lecz także na YouTube. Pozwala na efektywne dotarcie do grupy docelowej Twojej firmy, jednak nie można powiedzieć, że każda reklama w wyszukiwarce Google zapewnia sukces i wysoki zwrot z inwestycji (ROI) – tak niestety nie jest. Jeśli chcesz, by kampania Google AdWords była zyskowna, to musi być ona odpowiednio zaprojektowana.

Prowadzenie kampanii AdWords – samodzielnie czy z agencją?

Skuteczna kampania Adwords opiera się na dwóch filarach – wiedzy i doświadczeniu.

Wiedza, która pozwala na tworzenie dobrych reklam Google Ads, powinna obejmować nie tylko doskonałą znajomość narzędzia, lecz także świadomość nt. skutecznego kreowania wizerunku w mediach. Temat ten jest dość obszerny i obejmuje zarówno filary marketingu internetowego, jak i psychologii. Musisz wiedzieć, jak komunikować do odbiorców, by Twój komunikat był skuteczny oraz gdzie i kiedy powinien występować, by trafiać do osób, które będą potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami.

Samo tworzenie kampanii Google Ads może na pozór wydawać się bardzo proste. Początkujące osoby często uważają, że wystarczy kilka kliknięć, a reklama ot tak pojawi się w sieci i będzie komunikować do odpowiednich odbiorców. Niestety taka wizja jest bardzo utopijna.

Specjalista Adwords z wieloletnim doświadczeniem musi poświęcić na samo skonfigurowanie skutecznej reklamy kilka godzin, a nawet kilka dni. Możesz sobie więc wyobrazić, jak wiele czasu musiałaby poświęcić osoba początkująca, by choć w minimalnym stopniu poznać Google Ads i odpowiednio skonfigurować reklamę. Warto także podkreślić, że nawet, jeśli poświęcisz czas i poznasz dobrze narzędzie, to ta wiedza na niewiele się zda, jeśli nie będziesz wiedział, jak trafić i jak odpowiednio komunikować do klientów. 

Twoje kampanie Google Ads będą nieopłacalne, jeśli ustalisz złe słowa kluczowe. Zwrot z kampanii nie będzie także satysfakcjonujący, jeśli treść reklam nie będzie trafiała do profilu Twojego klienta. Choć sam proces tworzenia Google Ads dla osoby, która nie ma doświadczenia w tym fachu może wydawać się bardzo prosty, to właściwe wyszukiwanie słów kluczowych, zbadanie profilu klienta oraz konkurencji wymaga wiedzy eksperckiej.

Specjalista Google AdWords poświęca na przygotowania do tworzenia skutecznej reklamy Google Ads nawet kilka dni, a czas ten jest mocno skrócony, dzięki jego wiedzy i doświadczeniu. Zdobycie ułamka wiedzy, która pozwoli Ci na dobre dopasowanie reklamy do użytkowników, może zająć Ci długie miesiące. Musisz zadać sobie pytanie – czy warto?

Skuteczna reklama Google Ads

Jeśli chcesz mieć pewność, że kampania reklamowa dla Twojego biznesu będzie skuteczna, to najlepszym pomysłem będzie zatrudnienie profesjonalistów.

Wiedza i doświadczenie ekspertów SEM w optymalizacji współczynnika konwersji pozwoli nie tylko efektywnie kierować ruch na stronę, lecz także właściwie ten ruch wykorzystać. Specjalista Google Ads do tworzenia kampanii reklamowych używa dedykowanych narzędzi, które pozwalają na odpowiednie dobranie słów kluczowych. Warto podkreślić, że są to programy płatne, dlatego jeśli chciałbyś wykorzystać je samodzielnie na potrzeby biznesu, to musiałbyś zapłacić około 300-400 zł miesięcznie za samą możliwość znalezienia i pogrupowania odpowiednich fraz kluczowych.

Obszerna wiedza specjalistów obejmuje nie tylko znajomość narzędzia Google AdWords oraz znajomości optymalizacji słów kluczowych, lecz także filary UI i UX, co wpływa to na zdecydowanie niższe koszty konwersji i wyższą stopę zwrotu reklam Google Ads.

Jak widzisz, tworzenie reklamy w Google choć na pierwszy rzut oka może wydawać się proste, jest raczej złożonym i kosztownym procesem. Wysoką skuteczność mogą zapewnić Ci jedynie agencja Google Ads, którzy projektuje kampanie reklamowe Google w sieci od lat.