Hubspot – CRM do kompleksowego zarządzania klientami

CRM do kompleksowego zarządzania klientami

Artykuł sponsorowany.

System CRM w każdej firmie odpowiada na podobne wyzwania, ale elastyczność w zakresie konfiguracji tego narzędzia może być bardzo cennym atutem. Zespoły sprzedażowe posiadają różne nawyki i zwyczaje, przez co dostosowanie oprogramowania do potrzeb zajmuje czasami wiele tygodni. Organizacje wymagające złożonych rozwiązań z pewnością docenią Hubspot CRM, który umożliwia swobodną rozbudowę w dowolnym momencie. Wspomniane narzędzie w wersji bazowej jest dostępne bezpłatnie, natomiast w razie potrzeby można dodawać funkcjonalności poprzez zakup płatnych modułów. Każdy z nich rozszerza system o określoną opcję, aby jeszcze bardziej ułatwić pracę w danej sytuacji.

Hubspot – CRM do kompleksowego zarządzania klientami

Komplet informacji na temat osoby, z którą rozmawiamy, to solidna podstawa pozwalająca na zapewnienie kontrahentom odpowiedniego poziomu obsługi. Hubspot CRM na karcie kontaktu umożliwia wykonanie szeregu czynności — od napisania maila, przez wykonanie połączenia telefonicznego, aż po prześledzenie wszelkiej aktywności związanej z klientem. Pozwala to szybko reagować i analizować szanse sprzedaży, aby nie przegapić żadnego szczegółu w kluczowym momencie. Sporym ułatwieniem jest także opcja umówienia spotkania online — Hubspot może na życzenie automatycznie przesłać datę i godzinę do kalendarza.

Wybierając system CRM, trzeba zwrócić uwagę również na rozmiar bazy klientów. Im jest ona większa, tym bardziej przydatne będą dedykowane widoki i filtrowanie. Tego typu funkcje pomagają szybko odnaleźć poszukiwany numer telefonu w gąszczu kontrahentów — docenią to szczególnie duże korporacje działające w wielu przenikających się obszarach. Warto zaznaczyć, że Hubspot CRM oferuje spersonalizowane listy nie tylko dla poszczególnych osób, ale także całych organizacji, z którymi prowadzona jest współpraca. Karta firmy zawiera podlinkowane kontakty do pracujących w niej osób, aby wszystko było dostępne w kilku kliknięciach.

Nie tylko sprzedaż — funkcje marketingowe w Hubspot CRM

Omawiane oprogramowanie jest na tyle rozbudowane, że przyda się nie tylko handlowcom — z jego dobrodziejstw korzystać mogą również działy zajmujące się promocją. System CRM da się zintegrować z najpopularniejszymi panelami służącymi do prowadzenia płatnej kampani reklamowej (np. LinkedIn, Google, czy też Facebook i Instagram z grupy Meta), aby łatwo zarządzać budżetami z jednego miejsca. Na uwagę zasługuje również opcja automatycznej wysyłki mailingu — w darmowej wersji Hubspot CRM pozwala obsłużyć nawet 2000 wiadomości miesięcznie.

Przydatnym dodatkiem jest również blokowy konfigurator pozwalający stworzyć nawet do 20 Landing Page, a kolejne ułatwienie to kreator najczęściej wykorzystywanych formularzy. Tego typu rozwiązania z pewnością odciążą zespół zajmujący się web developmentem, bo koledzy z działu marketingu sami poradzą sobie z przygotowaniem podstawowych elementów na własne potrzeby. Za pozostałe funkcje marketingowe Hubspot każe już niestety zapłacić — trzeba wyszukać odpowiedni moduł z listy dostępnych rozszerzeń, aby cieszyć się kolejnymi ułatwieniami wzbogacającymi system CRM.