Nowoczesne strony internetowe dla firm – jak powinny wyglądać?

Nowoczesne strony internetowe dla firm

Od strony technicznej, po wizualną – każdy element strony dla firm składa się na jej użytkowość i atrakcyjność.

Dowiedz się, jak ulepszyć wizerunek swojej firmy w internecie, w jaki sposób funkcjonalność i design wpływają na postrzeganie Twojej marki, a także jak tworzenie strony internetowej dla firmy może pomóc w przyciąganiu nowych klientów.

Wiesz, jak ważny jest Twój dom w sieci – strona internetowa. Jest to Twoje wirtualne miejsce, gdzie klienci przychodzą, aby dowiedzieć się więcej o Twojej firmie. Chcesz, żeby była prosta, nowoczesna i łatwo dostępna, prawda? Podpowiemy, jak to osiągnąć.

Nowoczesne strony internetowe dla firm: cechy

Strona dla firmy nie ma łatwo! Klienci oczekują dobrych doświadczeń. Im bardziej ułatwisz im odnalezienie tego, po co przyszli, im mniej domyślania będziesz od nich wymagał, tym lepiej dla Twojego biznesu. Z dobrą firmą marketingową to proste. 

Dopracowane pod względem UX

Perfekcyjne dopracowanie strony internetowej pod względem User Experience (UX) to podstawa. Czemu ten temat jest tak znaczący? 

Idea UX koncentruje się na optymalizacji strony pod kątem wygody i satysfakcji użytkownika. Zadowolony odbiorca chętniej zostaje dłużej na stronie, co bezpośrednio wpływa na jej pozycję w wyszukiwarkach (Google uwzględnia czas spędzony na stronie jako jeden z kluczowych elementów w rankingu).

Łatwiej mu również podjąć akcję, której od niego wymagasz, np. złożenie zamówienia, wypełnienie formularza, zapisanie się na newsletter.

Jak wprowadzić UX na stronę?

Zasad jest wiele – od prostoty (przejrzystości) i intuicyjności interfejsu, przez jasne, perswazyjne komunikaty aż po responsywność strony (jej prawidłową pracę na różnych urządzeniach, bez względu na liczbę cali).

Ważne jest, aby pomyśleć o tym już na etapie tworzenia makiety. Wtedy zapadają decyzje dotyczące architektury informacji i funkcjonalności, które mają wpływ na użyteczność witryny.

Dopracowane pod względem treści

Niestety musisz liczyć się z tym, że napiszesz świetną treść na swoją nowoczesną stronę internetową, dopracujesz każdy szczegół, a większość gości i tak przeczyta tylko nagłówki.

Jest też dobra wiadomość. Jeśli nagłówki porwą do działania i zachęcą do zapoznania się z całością – zatrzymasz użytkownika na stronie dłużej, a wiesz już ile ma to zalet. Zwiększysz prawdopodobieństwo, że kupi od Ciebie.

Twórz zwięzłe, perswazyjne nagłówki. W górnej części strony (w sekcji hero) zawrzyj chwytliwe, kluczowe dla odbiorców informacje.

Pierwszym krokiem jest zrozumienie Twojego odbiorcy, języka, którym mówi i problemów, które chce rozwiązać. Te informacje stanowią podstawę do stworzenia spersonalizowanego przekazu, który przyciąga i angażuje.

Pamiętaj o strukturze treści. Zadbaj o odpowiednie nagłówki oraz krótkie, treściwe akapity, które ułatwiają skanowanie treści, zwiększając szansę na zainteresowanie czytelnika.

Twórz treść, która jest nie tylko przyjazna użytkownikowi, ale i doceniana przez wyszukiwarki internetowe. SEO (Search Engine Optimization) to składnik, który pomoże Ci znaleźć się na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania. 

Dobrze opracowane treści nie tylko przyciągną potencjalnych klientów, ale pozwalają im na lepsze zrozumienie oferty firmy. 

Z pomocą dobrych treści budujesz zaufanie, edukujesz swojego klienta i poprawiasz pozycjonowanie.

Dopracowane pod względem designu

Znalezienie odpowiedniego balansu pomiędzy estetyką, funkcjonalnością i użytecznością jest kluczowe dla zapewnienia satysfakcji użytkowników. Podchodząc do tego z perspektywy biznesowej, udoskonalenie designu strony internetowej się opłaca. Dlaczego?

Design strony internetowej jest pierwszym elementem z jakim styka się potencjalny klient odwiedzający Twoją stronę.

Badania Nielson Norman Group pokazują, że użytkownik podejmuje decyzję o pozostaniu lub opuszczeniu strony zaledwie w 10-20 sekund.

Zatem profesjonalny, dobrze zaprojektowany design może przesunąć szalę na korzyść pozostania i dalszego eksplorowania Twojej strony.

Dobrze zaprojektowany interfejs zmierza do jak najprostszego doprowadzenia użytkownika do zamierzonego celu (np. zakup produktu lub wykonania innej akcji, na jakiej Ci zależy). Minimalizacja liczby kliknięć, które musi wykonać odbiorca, aby osiągnąć zamierzony cel jest dobrą praktyką. 

Design to również spójność wizualna, czyli konsekwentne wykorzystanie firmowych kolorów, czcionek, logo i innych elementów identyfikacji wizualnej na całej stronie. Tworzą one unikalny wizerunek Twojej marki, zwiększają rozpoznawalność i budują zaufanie.

Pamiętając o powyższych elementach oraz regularnie analizując zachowania użytkowników na stronie (przy użyciu narzędzi takich jak Google Analytics czy Hotjar), można nieustannie udoskonalać poszczególne elementy i zwiększać efektywność strony.

Dlatego też dopracowana strona internetowa dla firm nie jest jednorazowym projektem – to proces ciągłego ulepszania i optymalizacji.

Podsumowanie

Na Twój zysk składa się nie tylko lepsza strona, ale przede wszystkim zadowoleni użytkownicy.

Właśnie dlatego tworzenie stron internetowych dla firm skupia się nie tylko na tym, żeby była jak najbardziej atrakcyjna. Ma przede wszystkim wspierać sprzedaż, być jasna w przekazie, zrozumiała dla odbiorców i przekonująca do działania.