Omnichannel – co to jest i jak ma związek z programami lojalnościowymi?

Programy lojalnościowe w omnichannelu

Program lojalnościowy to przede wszystkim narzędzie marketingowe i sprzedażowe, służące do budowania, ale także podtrzymywania relacji z klientami danej firmy lub marki. Dzięki przemyślanej strategii opartej na programach lojalnościowych, można znacznie zwiększyć sprzedaż produktów i/lub usług, w efekcie czego zwiększyć przychody firmy. Jest wiele metod tworzenia programów lojalnościowych, jednak dziś porozmawiajmy o programach lojalnościowych w tak zwanym omnichannelu. Co to właściwie oznacza?

Programy lojalnościowe w omnichannelu – co to znaczy?

Programy lojalnościowe w omnichannelu to programy wielokanałowe, czyi wykorzystujące wszystkie dostępne kanały dystrybucji i komunikacji organizatora programu lojalnościowego z jego uczestnikiem. Cel tych działań jest bardzo prosty – firma próbuje nakłonić użytkownika w ten sposób do zakupu oferowanych dóbr podczas każdego kontaktu z marką, zarówno online, jak i stacjonarnie. Również dzięki temu marka jest w stanie cyklicznie komunikować się z klientem.

Czy to skuteczne? Badania pokazały, że około 70% przedsiębiorstw korzystających z omnichannelowych programów lojalnościowych, odnotowało wzrost wartości transakcji sprzedażowy. Odpowiedź nasuwa się sama, czyż nie?

Co zaliczamy do omnichannelu?

Najlepszym przykładem omnichannelu są aplikacje mobilne, które posiadają w sobie elektroniczne karty klienta (dzięki temu można zapomnieć o kartach plastikowych, które lubią się gubić), jest także możliwość płatności za zakupy również tą właśnie aplikacją (system pay), możliwe do wykorzystania bonusy lub kupony też są dostępne  poziomu aplikacji. Nawet takie czynności z poziomu aplikacji, jak zmiana danych sprawi, że informacje zostaną zaktualizowane we wszystkich kanałach marki.

Przykłady polskich programów lojalnościowych w omnichannelu

Na polskim rynku jest coraz więcej marek i firm, która decyduje się na prowadzenie programów lojalnościowych w omnichannelu. Przykładami dużych zagranicznych firm znanych w Polsce, które dziś wykorzystują wielokanałowość, są:

  • Starbucks,
  • Green Caffe Nero,
  • H&M,
  • Carrefour,
  • Lidl,
  • Ikea,

Podstawowe korzyści – wszystko, co ważne z punktu widzenia użytkownika, związane z daną marką, znajduje się w jednym – to czyni korzystanie z programów lojalnościowych łatwym i wygodnym. Ponadto, mniej plastikowych kart, to mniej plastiku szkodzące środowisku.