Rollup reklamowy — jak zaprojektować skuteczną grafikę?

Rollup reklamowy na której jest grafika

Rollup reklamowy to mobilny, samonośny baner reklamowy, który składa się z wydrukowanej grafiki, zawieszonej na aluminiowej konstrukcji. Ten rodzaj nośników treści marketingowych jest idealną opcją dla firm, które często uczestniczą w targach i wydarzeniach branżowych. Jego wykorzystanie wiąże się z licznymi korzyściami, warto więc zastanowić się nad taką formą promocji.

Dlaczego warto zdecydować się na rollup reklamowy?

Rollupy reklamowe są lekkie i poręczne, co sprawia, że można je łatwo przenosić pomiędzy różnymi punktami sprzedaży. Ten rodzaj nośników reklamowych jest również bardzo łatwy w przechowywaniu, dzięki czemu możliwe jest korzystanie z jednej konstrukcji przez dłuższy czas. Warto wspomnieć o tym, że rollup reklamowy da się bez problemu zamontować i zdemontować, a okres przygotowania do eventu lub kampanii reklamowej znacząco się skraca.

Producenci przykładają dużą wagę, aby te przydatne akcesoria były wytrzymałe i odporne na uszkodzenia, więc nie trzeba się obawiać, że szybka wymiana zakupionego sprzętu będzie konieczna. Ze względu na sporą powierzchnię rollupy przeważnie łatwo dostrzec nawet ze sporej odległości. Wysoka jakość druku i atrakcyjna kolorystyka sprawiają zaś, że ilustracja zamieszczona na takim nośniku skutecznie zachęca do zakupów.

Jak zaprojektować skuteczną grafikę?

Dobrze przygotowana grafika zamieszczona na rollupie pozwala przyciągnąć uwagę klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na  przemyślenie takiego projektu. Na samym początku należy zdefiniować cel kampanii reklamowej i grupę docelową, do której kierowany jest przekaz. Na pewno zastanowienie się nad tym, czym interesują się odbiorcy i w jaki sposób podejmują wybory konsumpcyjne, jest bardzo istotne. Formułując treść zamieszczoną na rollupie warto postawić na czytelny i prosty przekaz. Na powierzchni nośnika nie powinno znajdować się zbyt dużo informacji. Aby treść była dostrzegalna z daleka, warto stosować proste czcionki. Tekst powinien być zwięzły i wyraźnie oddzielony od tła. Zwróć uwagę, aby zamieszczone napisy były dostosowane do formatu i kształtu rollupa, aby zapewnić sobie najlepszą możliwą widoczność reklamy.

W uatrakcyjnieniu przekazu reklamowego może również pomóc zamieszczenie grafiki. Dzięki temu łatwiej przyciągnąć uwagę odbiorców, którzy lubią rozmaite zdjęcia i obrazki. Wybierz ilustracje, które oddają charakter Twojej firmy i przyciągają uwagę. Warto zastanowić się, co powinno się znaleźć na takiej ilustracji. Należy także dobrać odpowiednie kolory. Duże znaczenie ma ich sprawne dopasowanie do siebie, tak aby skutecznie się wyróżniały. Unikaj zbyt jaskrawych barw, ale również takich, które sprawią, że zamieszczone treści staną się nieczytelne dla odbiorców. Przed zamówieniem rollupa, upewnij się, że Twoja grafika jest dokładnie zaprojektowana i nie zawiera błędów. Skup się na szczegółach, takich jak marginesy i proporcje. Niedopilnowanie detali może wiązać się z koniecznością ponownego wydawania pieniędzy na produkcję nośników reklamowych.