Skuteczna kampania reklamowa – jak ją przygotować?

Mężczyzna tworzy kampanie reklamową

Według statystyk, klient musi zobaczyć komunikat marki przynajmniej 4-krotnie, by był gotów do dokonania zakupu. Im bardziej zaspokoi jego potrzebę informacji i ciekawość, przy okazji będąc wartościowym, tym większa szansa na powodzenie. Jak powinna wyglądać skuteczna kampania reklamowa i jak ją zaprojektować? Sprawdźmy!

Skuteczna kampania reklamowa w 5 krokach

1.     Ustalenie grupy docelowej i poznanie jej potrzeb

Pierwszym i właściwie kluczowym etapem jest wskazanie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć ze swoją kampanią. Ma to znaczenie, ponieważ inne narzędzia wykorzystamy, by dotrzeć do klientów biznesowych, a inne do klientów indywidualnych. Znaczenie mają tutaj też płeć, wiek, zainteresowania, styl życia, upodobania. Pomocne może okazać się wykreowanie „buyer persona”, czyli sylwetki klienta idealnego.

2.     Wybranie kanałów komunikacji

Opracowując kampanię reklamową ważne jest dobranie odpowiednich kanałów komunikacyjnych, które pomogą w osiągnięciu założeń. Mowa tutaj zarówno o wybraniu środków reprezentacyjnych (np. teksty, obrazy, rysunki, fotografie, filmy), jak i technicznych (np. strona internetowa, social media, podcast, telewizja, radio).

3.     Analiza sytuacyjna

Zanim zabierzesz się za proces kreacji, zbierz niezbędne dane, które Ci to ułatwią. Przeprowadź analizę mocnych i słabych stron swojej marki/produktu/usługi, sprawdź co aktualnie dzieje się w branży, prześledź działania konkurencji.

4.     Strategia kreatywna i ustalenie budżetu

Zacznij od ustalenia celów działań promocyjnych – ważne jest tutaj zdefiniowanie przekazu reklamowego, czyli wskazanie, jaki komunikat chcesz właściwie przekazać swoim odbiorcom. Jeśli jest kilka form przekazu – ustal ich hierarchię. W następnym kroku czas na przygotowanie rozwiązań kreatywnych, czyli elementów wizualnych kampanii.

5.     Projektowanie kampanii

Zastanów się, w jaki sposób dotrzesz do konsumentów i przyciągniesz ich uwagę. Mogą to być grafiki, zdjęcia, materiały video, podcasty, webinary, mailingi, powiadomienia push, influencer marketing i wiele innych. Rozważ współpracę ze specjalistami, którzy pomogą Ci we wdrożeniu Twoich pomysłów w życie. Pamiętaj, że skuteczna kampania reklamowa musi być przemyślana, ale też dobrze zrealizowana.

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę Adnext.pl.