Zestawienie różnic i podobieństw SEO vs SEM

Mężczyzna pracuje na laptopie siedząc przy biurku

Artykuł partnera.

W obecnych czasach prowadząc własny biznes, nie sposób obyć się bez działań marketingowych czy bez posiadania własnej strony internetowej. Oczywiście ważne jest dla każdego przedsiębiorcy, by jego firma była jak najszybciej odnajdywana przez potencjalnych, przyszłych klientów oraz by była w odpowiedni sposób rozreklamowana również w internecie, który obecnie dla wielu osób stanowi główne źródło informacji.

SEO vs SEM

Zarówno termin SEO, jak i SEM są związane z pozycjonowaniem i tym by dana strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki.

SEO oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarki a SEM marketing, który się w nich i za ich pośrednictwem odbywa. Oba procesy wspomagają uzyskanie rezultatów i czasem mogą być mylnie używane.

Jednak SEM obejmuje znacznie większy obszar działań w tym takie, które są związane z ponoszeniem kosztów. Jednak warto je ponieść, ponieważ rezultaty są znacznie lepsze niż te osiągane jedynie poprzez SEO. W SEM nacisk jest położony na reklamę danej firmy. Dzięki temu można dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców, tym bardziej że stosuje się tutaj proces tagowania. SEM zajmuje się też silnikach wyszukiwarek. Jedyną cechą, która może być przez niektórych uznana za wadę, jest dłuższy czas, jaki jest potrzebny do przeprowadzenia całego procesu, ale za to gdy cała kampania jest już gotowa i się rozpocznie, wtedy pozytywne efekty nastąpią bardzo szybko, więc paradoksalnie jest to lepsze rozwiązanie niż SEO.

Dlatego wybór między SEO i SEM zależy głównie od tego, na czym zależy danej firmie i jakie są główne oczekiwania oraz od środków pieniężnych, które można zagospodarować. Można na przykład skorzystać z pewniej części SEM, zamiast z całości co ograniczy wydatki, które trzeba będzie ponieść.

Na rynku jest obecnie wiele firm, które zajmują się na zlecenie przeprowadzaniem dla danego przedsiębiorstwa całego procesu SEO i SEM.

Jedną z takich firm jest działająca z sukcesem od wielu lat Agencja Interaktywna FEB. Jest ona partnerem Google oraz SALESmanago co już świadczy o jej prestiżu i efektywności, oraz zaufaniu, jaką darzą ich współpracownicy. Ich klientem jest wiele ważnych potentatów biznesowych w tym na przykład Red Bull czy Pfizer. Co istotne Audyt SEO jest tutaj przeprowadzany bezpłatnie, więc nie ma zbędnego ryzyka, a dodatkowo uzyskuje się od razu potrzebne informacje.

Na stronie internetowej Agencji FEB można przeczytać wszystkie potrzebne informacje, wysłać brief oraz zapoznać się z kompleksowymi usługami pod adresem https://feb.net.pl/uslugi,oraz obejrzeć portfolio, by przejrzeć efekty działań. Jest to firma, która w przystępny sposób opisuje różne aspekty związane choćby z pozycjonowaniem na przykład na swoim blogu, również zamieszczonym na powyżej podanej stronie.

Po przesłaniu briefu pracownicy od razu będą mogli zacząć opracowywać wstępny plan działań czy kosztorys oraz odpowiednio doradzić i przedstawić różne opcje po to, by wybrać optymalną i najlepiej dopasowaną do oczekiwań zleceniodawcy.

Prowadząc własny biznes, warto zaufać profesjonalistom, by zaoszczędzić czas i pieniądze, które można stracić, próbując samemu zająć się tak czasochłonnym i niełatwym procesem jak SEO czy SEM. Lepiej te wszystkie nakłady przeznaczyć na inne aspekty, czyli wytworzenie dobrego jakościowo produktu, dobre płace dla pracowników, różne benefity i budowanie dobrego wizerunku firmy.