Czym jest SIP Trunk? Dlaczego warto skorzystać z tego rozwiązania w firmie?

Mężczyzna trzyma telefon w dłoni i korzysta z SIP Trunk'a

Artykuł partnera.

Twoja firma obsługuje codziennie wiele rozmów telefonicznych? Ma rozbudowaną centralę telefoniczną lub jest to call center? SIP Trunk zdecydowanie ułatwi automatyzację oraz organizacje komunikacji. Zobacz, czym jest to rozwiązanie i jakie niesie korzyści. Dlaczego warto sięgnąć po dostawcę takich usług oraz co oferuje Apifonica?

Co to jest SIP Trunk? Jak działa to rozwiązanie?

SIP Trunk możemy określić jako wirtualną linię telefoniczną. Jej zadaniem jest połączenie m.in. centrali lub informacji telefonicznej Twojej firmy z globalną siecią telekomunikacyjną operatora usługi. W praktyce wykorzystywany jest tutaj protokół SIP – skrót pochodzi od zwrotu (Session Initiation Protocol). Taką usługę oferuje Apifonica, czyli dostawca rozwiązań służących automatyzacji komunikacji w branży HR, sprzedaży i obsłudze klienta.

Działanie SIP Trunk z Apifonicą jest bardzo intuicyjne. Do obsługi nie potrzebujemy programisty. Operator dostarcza nam rozwiązania gotowe do użytku z możliwością dostosowania ich pod swoje potrzeby. Wystarczy kilka prostych kroków.

Po pierwsze, tworzymy konto i uzupełniamy parametry SIP Trunk dla komunikacji wychodzącej. Po drugie, wybieramy rodzaj numeru. Dostępne są m.in.: numery stacjonarne, mobilne czy pozbawione opłat dla osoby dzwoniącej. Następnie przechodzimy do ustalania cen. Możemy ustalać stawkę indywidualnie lub skorzystać z konkretnej, korzystnej oferty. Ponadto Apifonica oferuje usługę XML mającą na celu zwiększenie konwersji oraz ilości połączeń odebranych. Korzystając z SIP Trunk w Apifonice, mamy do dyspozycji także technologię VoIP – możemy wykonywać najwyższej jakości połączenia zarówno międzynarodowe, jak i lokalne.

SIP Trunk a korzyści dla firm

Warto wiedzieć, że Apifonica jest globalnym dostawcą usług telekomunikacyjnych aż w 190 krajach na całym świecie. Ponadto firma współpracuje z ponad 120 pośrednikami. W praktyce przekłada się to na wysoką jakość świadczonych usług, jak i korzystne ceny. Po pierwsze, opóźnienia są minimalne, a połączenia głosowe oraz tekstowe są na najwyższym poziomie. Po drugie, decydując się na usługę SIP Trunk, możemy liczyć na oszczędności rzędu 20-30%. Dzwonimy w niemal dowolne miejsca na świecie według stawek lokalnych operatorów.

Apifonica oferuję jedną subskrypcję na SIP Trunk we wspomnianych 190 krajach, bez konieczności szukania dodatkowych rozwiązań dla poszczególnych państw. Rozbudowana sieć oferuje dużą kontrolę oraz możliwość optymalizacji naszych działań. W czasie rzeczywistym możemy liczyć na raportowanie VoIP. Dużą zaletą jest także łatwość zarządzania numerami, liniami telefonicznymi czy punktami końcowymi komunikacji tzw. endpointami z pozioma konta Apifonici.