Jak założyć sklep na Instagramie?

Firma zakłada sklep na Instagramie

Instagram to jeden z najpopularniejszych na świecie kanałów społecznościowych, który prędko stał się obiektem zainteresowania przedsiębiorstw z branży e-commerce. Z myślą o nich, w serwisie wprowadzono funkcję „Zakupy” dedykowaną social sellingowi. Od 2018 roku dostępna jest ona także w Polsce. W naszym poradniku wyjaśnimy Ci, jak dokładnie działa sklep na Instagramie i jak go uruchomić!

Jak działa sklep na Instagramie?

Funkcja „Zakupy” w Instagramie działa bardzo podobnie jak bliźniaczy sklep na Facebooku. Oznacza to możliwość kupowania różnych produktów bezpośrednio w serwisie. W tym celu sprzedawcy oznaczają w materiałach swoje towary, promując je wśród użytkowników i zachęcając ich do transakcji.

Dzięki funkcji sklepu na Instagramie użytkownicy mogą nie tylko oglądać zdjęcia i filmy przedstawiające interesujące ich produkty, ale także zapoznawać się z ich opisami oraz cenami. Mają też możliwość dodania ich do listy życzeń lub zadania pytania sprzedawcy. Kiedy zdecydują się kliknąć w wybrany artykuł, otrzymają dostęp do podstawowych informacji na jego temat oraz do linku przekierowującego ich do karty produktu w sklepie internetowym. Warto zauważyć, że w niektórych krajach funkcja ta pozwala na finalizację transakcji bezpośrednio w Instagramie, bez konieczności przechodzenia do zewnętrznej witryny.

Sprzedawcy mogą oznaczać swoje produkty zarówno w nowych materiałach (postach i relacjach), jak i w tych już istniejących. Na pojedynczej grafice da się umieścić maksymalnie 5 tagów, w karuzeli 20, a w relacjach jeden na planszę. Pamiętaj jednak o tym, że oznaczenia będą widoczne wyłącznie w aplikacji mobilnej Instagrama — użytkownicy nie zobaczą ich, korzystając z desktopowej wersji serwisu.

Sklep na Instagramie — dlaczego warto?

Jak już wspomnieliśmy, Instagram to jedno z najpopularniejszych na całym świecie mediów społecznościowych. Ma około 2 miliardy aktywnych użytkowników, co dla sprzedawców oznacza dostęp do niemal nieograniczonej bazy potencjalnych klientów. Kanałem tym powinni zainteresować się zwłaszcza właściciele sklepów z branż beauty, fashion i wszystkich innych, w których estetyka produktów odgrywa kluczową rolę.

Instagram sam w sobie stanowi bardzo atrakcyjny kanał marketingowy, chętnie wykorzystywany przez sprzedawców z różnych branż. Funkcja „Zakupy” zdecydowanie poszerza jednak jego możliwości, pozwalając na maksymalne skrócenie ścieżki zakupowej konsumentów. Jeśli szukasz więc sposobu na pozyskanie nowych klientów, a przy tym masz ciekawy pomysł na prowadzenie profilu społecznościowego swojej firmy, sklep na Instagramie to odpowiednie rozwiązanie dla Ciebie.

Sklep na Instagramie — jakie warunki trzeba spełnić?

Z funkcji sklepu na Instagramie może skorzystać każdy. Aby jednak uzyskać do niej dostęp, należy spełnić następujące warunki:

  • Dostępność funkcji „Zakupy” w wybranym kraju — nie na każdym rynku można uruchomić sklep na Instagramie. W Polsce funkcja ta jest dostępna, ale jeśli planujesz sprzedaż za granicą, musisz to zweryfikować.
  • Aktualna wersja aplikacji — aby korzystać ze sklepu na Instagramie, musisz mieć najnowszą wersję Instagrama.
  • Firmowe konto — funkcja „Zakupy” dostępna jest wyłącznie dla zarejestrowanych sprzedawców. Żeby z niej korzystać, potrzebujesz więc firmowego konta na Instagramie.
  • Sprzedaż produktów fizycznych — za pośrednictwem sklepu na Instagramie sprzedawać można wyłącznie fizyczne towary. Funkcja ta nie jest dostępna dla usług.
  • Zasady polityki handlowej — korzystanie ze sklepu na Instagramie wymaga przestrzegania umowy handlowej i zasad handlowych Facebooka. Przed rozpoczęciem sprzedaży sprawdź więc, czy w funkcji „Zakupy” wolno oznaczać oferowane przez Ciebie produkty.
  • Połączenie konta z Facebookiem — sklep na Instagramie działa w oparciu o katalog produktów na Facebooku. Przed uruchomieniem funkcji „Zakupy” musisz go więc utworzyć i połączyć oba konta.

Jak założyć sklep na Instagramie? Poradnik krok po kroku

Kiedy spełnisz już wszystkie opisane wyżej warunki, samo założenie sklepu na Instagramie nie powinno Ci sprawić większych problemów. Cały proces sprowadza się do kilku prostych kroków:

  1. Wybierz „Menu” w swoim profilu na Instagramie.
  2. Otwórz „Ustawienia” i przejdź do sekcji „Firma”.
  3. Kliknij „Zakupy”, a następnie „Kontynuuj”.
  4. Zaznacz katalog produktów, który chcesz połączyć z Instagramem.
  5. Zatwierdź wybór przyciskiem „Gotowe”.

Od tej chwili będziesz mieć możliwość oznaczania swoich produktów w publikowanych materiałach. Jeśli jeszcze nie widzisz zakładki „Zakupy” w profilu, oznacza to prawdopodobnie, że Twoje konto jest ciągle weryfikowane. Zazwyczaj wystarczy więc poczekać parę dni na zakończenie tego procesu.

Zintegruj swój sklep internetowy z Instagramem!

Funkcja sklepu na Instagramie to nie jedyny sposób na połączenie tego kanału z witryną internetową. Zawsze możesz dodatkowo zdecydować się na moduł Instagrama, który dostępny jest na przykład w oprogramowaniu Sky-Shop. Dzięki niemu zyskasz dostęp do takich udogodnień jak:

  • Publikacja zdjęć z Instagrama na stronie sklepu internetowego.
  • Wybór liczby i konfiguracji wyświetlanych zdjęć.
  • Opcjonalne wyświetlanie liczby polubień i komentarzy do zdjęć.
  • Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym.
  • Budowanie lojalności wśród klientów i zachęcanie ich do kolejnych transakcji.

Jak założyć sklep na Instagramie? Podsumowanie

Sklep na Instagramie warto traktować jako element spójnej strategii sprzedażowo-marketingowej. Jeśli zależy Ci na ciągłym zwiększaniu liczby klientów przy jednoczesnym budowaniu lojalnej społeczności wokół swojej marki, koniecznie zainteresuj się funkcją „Zakupy”! Aby zrobić z niej dobry użytek, wystarczy spełnić tylko kilka prostych warunków i aktywować sklep w swoim instagramowym profilu.