Dlaczego warto zainwestować w koperty komercyjne?

Dwie koperty komercyjne leżą na stole

Koperty komercyjne, znane także pod nazwą „koperty firmowe” lub „koperty biurowe” są nieodłączną częścią pracy w wielu instytucjach publicznych oraz prywatnych przedsiębiorstwach. W zależności od tego, w jakiej branży działa firma, zapotrzebowanie na ilość i rodzaj kopert może się różnić. Sklepy internetowe oferujące artykuły papiernicze posiadają w swym asortymencie egzemplarze różnych formatach i rozmiarach. Sprawdź, dlaczego warto zrobić zapasy kopert do firmy i czym kierować się przy ich wyborze.

Koperty komercyjne – jak wybrać koperty dla firmy?

Mnogość kopert, jakie można obecnie zakupić w sklepach internetowych z artykułami papierniczymi, sprawia, że klienci bywają przytłoczeni i nie wiedzą, na jakie modele się zdecydować. Dla ułatwienia warto wyodrębnić kilka cech koperty, na których powinniśmy się skupić podczas wyboru, aby ostateczny zakup okazał się satysfakcjonujący. Weź pod uwagę przede wszystkim:

  • rozmiar,
  • gramatura papieru,
  • sposób zamknięcia,
  • rodzaj papieru.

Typ kopert najlepiej dopasować do ich przeznaczenia. Odpowiadając na pytanie o powód zakupu kopert, będziesz w stanie zmniejszyć liczbę modeli, spośród których dokonasz ostatecznego wyboru. W przypadku rozmiaru najczęściej wybieranymi są DL (99 x 210 mm) oraz C5 (162 x 229 mm). Koperty występują w wersji poziomej i wertykalnej, która jest bezpiecznym rozwiązaniem w przypadku wysyłki dokumentów. Jeśli zatem zamierzasz używać kopert do codziennej korespondencji, możesz zaopatrzyć się w najpopularniejsze rozmiary bez obaw, czy pomieszczą pliki umów oraz innej dokumentacji.

W celu dbałości o bezpieczeństwo przesyłek, warto zwrócić uwagę także na gramaturę kopert. Im większa waga kopert, tym są one sztywniejsze, a zatem i bardziej wytrzymałe. W wyjątkowych przypadkach można zdecydować się także na modele dodatkowo wzmocnione od wewnątrz. Jeśli chodzi o sposób zamknięcia, klienci mają do wyboru klasyczne rozwiązania, czyli wersje wymagające zwilżenia oraz egzemplarze z paskiem samoprzylepnym. Ta kwestia powinna być rozważona pod kątem wygody, ponieważ w zależności od upodobań, niektóre osoby preferują tradycyjne zamknięcie, inne zaś za bardziej poręczne uważają koperty z paskiem klejącym.

W przypadku rodzaju papieru ważny jest cel, jaki Twoja firma chce osiągnąć poprzez dobór kopert. Może to być wyłącznie efektywne przekazanie korespondencji, ale także sposób na budowanie wizerunku marki. Jeśli chcesz podkreślić proekologiczny charakter swojego przedsiębiorstwa, warto wybrać wówczas opakowania z naturalnego papieru. W połączeniu z możliwością indywidualnego nadruku, np. logo marki, masz pewność, że Twoja firma wyróżni się spośród innych i zostanie zapamiętana. Jest to szczególnie istotne, jeśli na przykład wykorzystujesz koperty do wysłania zaproszeń na firmowy event lub przesyłasz swoim klientom życzenia z okazji świąt,

3 rodzaje kopert najczęściej wybieranych przez firmy

  1. Klasyczne – to koperty, które każdy z nas zna i zapewne nie raz otrzymał w nich korespondencję. Białe, o gramaturze 80-90g, wykonane ze zwykłego papieru, najczęściej w rozmiarze DL. Są niezastąpione, jeśli wysyłamy dużą ilość korespondencji. Charakteryzują się także najniższą ceną.
  2. Premium – koperty do zadań specjalnych, o większej gramaturze 100-120g. Są sztywniejsze, lepiej zabezpieczają przesyłkę podczas transportu i co równie ważne, prezentują się w prestiżowy sposób. Mogą zostać wykonane np. z satynowego papieru, co dodaje im większej elegancji.
  3. Ekologiczne – wykonane z szarego papieru, pochodzącego z recyklingu. Występują w różnych rozmiarach, dlatego, jeśli kwestia ochrony środowiska jest dla Twojej firmy ważna, możesz wybrać ten model niezależnie od celu przeznaczenia.