Gdzie szukać dobrą bazę mailingową?

Szukanie na laptopie dobrej bazy mailingowej

Pozyskiwanie nowych klientów, którzy zainteresują się oferowanym przez nas towarem czy usługą to jeden z kluczowych czynników w kontekście funkcjonowania naszego biznesu. Nowe grono osób jest również niezwykle istotne wówczas, gdy prowadzimy np. blog. Pośród zagadnień związanych z szeroko pojętym marketingiem, jedną z alternatyw jest wykorzystanie elektronicznych środków komunikacji, takich jak e-mail. Tutaj z pomocą przychodzi baza mailingowa.

Co to jest baza mailingowa?

Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie, czym w istocie jest baza mailingowa? To zagadnienie, które na pierwszy rzut oka może brzmieć dość tajemniczo. Na szczęście, wspomniane zapożyczenie z języka angielskiego jest o wiele prostsze, aniżeli może się wydawać. W istocie, baza mailingowa to nic innego, jak zbiór adresów e-mail osób czy instytucji, który możemy wykorzystać do komunikacji. W zależności od rodzaju, poza samym adresem baza mailingowa może zawierać również inne informacje, takie jak nazwę firmy, wiek czy płeć osoby lub jej miejsce zamieszkania.

Gdzie szukać dobrej bazy mailingowej?

Jeżeli postanowiliśmy zbudować bazę mailingową, to z pewnością zastanawiamy się nad tym, od czego rozpocząć działania? Otóż w tym przypadku mamy do wyboru przynajmniej kilka opcji. Na pytanie dotyczące tego, gdzie szukać dobrej bazy mailingowej można odpowiedzieć w dwóch słowach: w internecie.

Pierwszą propozycją jest po prostu skorzystanie z usług firm, które oferują sprzedaż takiego rozwiązania. To dobry sposób w momencie, kiedy dysponujemy określonymi środkami finansowymi i nie posiadamy zbyt dużo czasu na zajmowanie się tą tematyką. Taka baza mailingowa jest niejako gotowym, funkcjonalnym produktem. Niemniej niezależnie od wyboru musimy pamiętać o bezpieczeństwie i obowiązujących przepisach prawa. Jeżeli chcemy wysyłać wiadomości na pozyskane adresy, to warto wcześniej dowiedzieć się, czy ich właściciele wyrazili uprzednio zgodę na takie działania.

Samodzielne budowanie bazy mailingowej przy pomocy newslettera

Alternatywną metodą do wspomnianego powyżej rozwiązania jest zajęcie się tematem od podszewki na własną rękę. Samodzielnie zbudowana baza mailingowa to nie tylko satysfakcja z dobrze wykonanego zadania, ale też wysoki stopień dopasowania odbiorców. No dobrze, pozostaje teraz pytanie, w jaki sposób pozyskiwać adresy e-mail na własną rękę? Otóż pierwszym sposobem jest stworzenie newslettera. To bardzo dobry sposób na to, aby dostarczyć internaucie wartościowe treści, a jednocześnie pozyskać kontakt. W przypadku tego rozwiązania musimy jednak pamiętać o tym, że newsletter to rozwiązanie, które wymaga od nas pewnego stopnia zaangażowania, np. w postaci regularnych publikacji. Niemniej zawsze możemy przygotować wcześniej treści, które regularnie będą wysyłane do użytkownika.

Akcje promocyjne

Jeżeli nie odpowiada nam stworzenie newslettera, wówczas możemy pomyśleć nad innymi rozwiązaniami. Dobrym sposobem na dodatkowe zainteresowanie odbiorcy jest zorganizowanie akcji promocyjnych. Chodzi tutaj np. o zorganizowanie konkursu, w którym użytkownik będzie mógł wygrać określoną rzecz. Niemniej udział w wydarzeniu będzie możliwy po uprzednim podaniu adresu e-mail i wyrażeniu zgody na kontakt. Pozostając jeszcze przy temacie akcji promocyjnych, możemy spojrzeć na to zagadnienie z nieco innej strony. Na naszej witrynie możemy stworzyć np. test lub quiz, który użytkownik może wypełnić za darmo, jednak jego wyniki będą dostępne dopiero po podaniu adresu e-mail i zaakceptowaniu zgód.

Materiał zewnętrzny.