Jak wybrać najlepszą agencję marketingową do współpracy?

osoby przy biurku pracujące w agencji marketingowej

Artykuł partnera.

Chcesz rozpocząć marketing w Internecie, a może interesują Cię publikacje w social media? Wprowadzasz nową firmę na rynek i poszukujesz partnera do współpracy graficznej, a może oczekujesz kompleksowego wsparcia na wielu etapach? Nawiąż współpracę z agencją marketingową! Jak wybrać odpowiednią i czym kierować się podczas podejmowania decyzji?

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru firmy marketingowej?

Wybierając agencję marketingową przede wszystkim kierujemy się poleceniami, opiniami klientów, a także doświadczeniem i portfolio. Istnieje jednak więcej czynników, na które powinniśmy zwrócić uwagę.

Kompleksowe podejście do marketingu

Warto wybrać agencję marketingową, która oferuje kompleksowe usługi. Dzięki temu wiele działań marketingowych będziemy mogli powierzyć jednej firmie. Dzięki dostępności wielu usług możemy testować różne rozwiązania, a także łączyć różne rodzaje marketingu oraz różne kanały komunikacji.

Indywidualne podejście agencji marketingowej do klienta

Każdy klient ma inne potrzeby, oczekiwania, a także charakter marki, którą chce promować. Dobra agencja marketingowa przeanalizuje Twoje potrzeby i cele, a także dokładnie określi charakter marki, jej grupę docelową, konkurencję oraz szanse. Oferta, którą otrzymasz powinna być „skrojona na miarę” i dopasowana do Ciebie.

Doświadczenie w branży

Doświadczenie to jeden z najważniejszych czynników, którym kierujemy się podczas wyboru firmy marketingowej do współpracy. Zespół specjalistów tworzących agencję marketingową powinien posiadać wiedzę, znać narzędzia, obecne trendy oraz rozwiązania, które najlepiej sprawdzą się w danej branży. Dzięki temu unikniemy błędów, a także niepotrzebnej utraty pieniędzy na działania, które nie przynoszą efektów. Dodatkowo doświadczeni specjaliści zaproponują zmiany i podsuną pomysły na dalszy rozwój.

Raportowanie wyników pracy agencji marketingowej

Raport z wyników pracy agencji marketingowej to kluczowa kwestia, na którą powinno zwrócić się uwagę podczas podejmowania decyzji. Dobra firma marketingowa przygotuje podsumowanie wyników swojej pracy zrozumiałe dla klienta, a także zaproponuje zmiany i poprawki, które pozwolą na polepszenie wyników. Dzięki temu klient wie, jakie działania są podejmowane, a także jakie wyniki przynoszą oraz jak zużywany jest budżet.

Sprawna komunikacja z firmą marketingową

Nieprzerwana komunikacja z agencją marketingową to podstawa udanej współpracy. Raport wyników raz w miesiącu nie jest wystarczający. Warto na bieżąco być informowanym jakie zmiany wprowadzane są na naszych kontach, a także jakie działania są podejmowane.

Wielkość agencji marketingowej

Podejmując decyzję o wyborze firmy marketingowej warto zwrócić uwagę na jej wielkość. Nie wybierzemy dużej agencji marketingowej dla małej firmy i małej firmy marketingowej dla ogromnego przedsiębiorstwa. Wiąże się to z określoną dostępnością specjalistów, a także kosztami jakie musimy ponieść w związku z taką współpracą.

Agencja reklamowa w Polsce czy za granicą?

Agencje reklamowe w Polsce oferują także zakres działania na terenie innych krajów oraz w innych językach. Co ciekawe, dużo zagranicznych firm decyduje się na współprace z agencją reklamową w Polsce. Jeżeli zależy nam na działaniu głównie na rynkach zagranicznych nie musimy decydować się na agencją marketingową poza granicami naszego kraju.

Agencja marketingowa w Krakowie, czy w innym mieście?

Wybierając agencję marketingową nie musimy ograniczać się terytorialnie, ponieważ większość firm stawia na komunikację zdalną, szczególnie w obecnych czasach. Wiele agencji marketingowych pracuje wyłącznie zdalnie lub w modelu hybrydowym. Jeżeli zależy nam na spotkaniach w siedzibie firmy warto wybrać agencję, która działa na miejscu. Według badań najwięcej agencji marketingowych działa w Warszawie, ponieważ tam rynek największy, a także wiele firm zagranicznych właśnie w tym mieście poszukuje agencji do współpracy. Na drugim miejscu znajduje się Kraków.

Jaką agencję marketingową w Krakowie wybrać?

Poszukujesz agencji marketingowej w Krakowie, która oferuje kompleksowe usługi z zakresu marketingu, stawia na komunikację z klientem, a także zadowolenie ze współpracy? Wybierz Agencję Marketingową 3-A, która oferuje m.in. kampanie Google Ads, branding, tworzenie stron www, kampanie social media, pozycjonowanie stron www, content marketing i wiele więcej.