Jaka jest różnica między blogiem a stroną internetową?

Osoba prowadzi strone internetową

Artykuł partnera.

Jeśli posiadasz własną witrynę www, prawdopodobnie zastanawiasz się, czy powinieneś założyć również bloga. Być może miałeś już do czynienia z jakimkolwiek system do zarządzania treścią, ale wciąż nie wiesz, czy strona blogowa będzie odpowiednia dla Ciebie. W tym artykule wyjaśnimy, jaka jest różnica pomiędzy blogiem a stroną internetową, a także jak podstrona blogowa wpływa na rozbudowaną witrynę www.

Strona internetowa a blog – różnice

Sama strona internetowa pełni aktualnie różne funkcje. Może służyć firmom jako platforma sprzedażowa lub ofertowa. Może także funkcjonować jako serwis informacyjny, edukacyjny czy witryna rozrywkowa. Przede wszystkim należy powiedzieć jasno, że sam blog to też strona internetowa. Zazwyczaj wpisy blogowe przybierają formę jednostkowych publikacji, które istnieją w charakterze osobnych podstron i wyświetlane są chronologicznie od góry. Blogi cechują się częstymi aktualizacjami treści, dynamiką i przekształceniami. Blog często spotykany jest również na stronach internetowych. Umieszcza się go jako osobną zakładkę/podstronę, na której publikuje się poszczególne wpisy. W takim układzie oczywiście podstrony ofertowe i sprzedażowe są o wiele ważniejsze, jednakże treści blogowe przynoszą także pewne korzyści całej platformie. Jakie dokładnie? O tym powiemy w kolejnym akapicie artykułu.

Zalety prowadzenia bloga na stronie internetowej

Skoro poznałeś już podstawowe różnice pomiędzy blogiem a stroną internetową, to warto skupić się aktualnie na plusach posiadania zakładki blogowej na własnej witrynie. Jeśli jesteś posiadaczem serwisu, prawdopodobnie zależy Ci na maksymalnej widoczności Twojej marki w sieci. Tu z pomocą przychodzi właśnie zakładka blogowa lub podstrona związana z aktualnościami. Na tego typu podstronach
najczęściej publikuje się wpisy, które bezpośrednio nawiązują do tematu całej witryny. Z tym, że skuteczność takich działań marketingowych polega na odpowiednim reaserch’u słów kluczowych typu long-tail, które rozszerzają zasięg biznesu, pozostając z nim przy tym w ciągłej styczności. Coraz więcej serwisów decyduje się na założenie zakładki blogowej. Zjawisko to widoczne jest przede wszystkim w firmach, funkcjonujących na terenie dużych miast. Strony internetowe w Olsztynie, Poznaniu, Wrocławiu czy Toruniu nieustannie sięgają po tak nowoczesne sposoby promowania własnej branży. Wpisy blogowe zdecydowanie poprawiają ruch na witrynie www i wpływają pozytywnie na konwersję w przypadku serwisów nastawionych na sprzedaż.