Branża e-commerce przeżywa dynamiczny rozwój i codziennie otwierają się nowe witryny, które wprowadzają do sprzedaży online swoje produkty. Rok 2021 zamknął się liczbą prawie 52,5 tys. zarejestrowanych sklepów internetowych, co winduje dynamikę wzrostu polskiego rynku sprzedaży w sieci na topowe pozycje w Europie. Sceptycy wytkną zapóźnienie polskiej branży e-commerce w stosunku do innych krajów i wskażą na nadrabianie zaległości z poprzednich dziesięcioleci, ale nie zmienia to faktu, że teraz progres widać na każdym kroku.
Nowe sklepy to również nieznane jeszcze nikomu szyldy w internetowych witrynach, a im gęściej na rynku, tym ważniejsza chwytliwa nazwa sklepu. Jak ją wymyślić?
Profesjonalny naming w branży e-commerce
Wymyślenie nazwy, którą zapamiętają klienci i polubią maszyny w wyszukiwarkach internetowych, staje się coraz trudniejsze. Pod uwagę trzeba wziąć konkurencję, specyfikę branży, charakterystykę działalności, grupę docelową i asortyment, a także dostępność na wyłączność. Dobra nazwa sklepu internetowego, wykreowana przez specjalistę od namingu, pozwoli na realizację misji i strategii rynkowej nowej firm handlowej lub takiej, która chce przeprowadzić rebranding i zacząć identyfikację od początku.
Ile kosztuje usługa? Od kilkuset złotych wzwyż, w zależności od tego, jakiego formatu specjalistów chcemy zaangażować. W sieci pojawiają się zachęcające ogłoszenia, np. to „ceny usług zaczynają się już od 350 zł za 5 gotowych nazw”. Warto jednak zweryfikować umiejętności i portfolio anonsującego się w ten sposób specjalisty przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Jak samodzielnie wymyślić nazwę dla e-sklepu?
Zadanie z pozoru łatwe w praktyce okazuje się często przekraczające umiejętności przeciętnego przedsiębiorcy. Nie każdy jest przecież urodzonym marketingowcem i wie, jak się do tego zabrać. Nazwa sklepu internetowego to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji firmy na rynku i powinna spełniać przyjęte ogólnie standardy. Klienci będą ją wpisywać w okienko wyszukiwarki, gdy zechcą odwiedzić e-sklep.
Nazwa staje się od pierwszych chwil nieodłączną częścią biznesu – szczególnie w sieci. Nie pojawi się tylko w witrynie, ale również w social mediach, na gadżetach promocyjnych, w mailach powiadamiających o realizacji zamówienia, na przesyłce i paragonie lub fakturze, a także w wielu innych, eksponowanych miejscach.
Zanim zdecydujesz, pomyśl dwa razy
Dobra nazwa sklepu internetowego to zadanie trudne i odpowiedzialne. Można je śmiało porównać z pracą sapera, który myli się tylko raz. W tym przypadku ewentualna korekta jest możliwa, ale to niezwykle skomplikowany do wdrożenia proces i kosztowny. Dlatego wybierając nazwę dla swojego biznesu, warto dać sobie czas i przemyśleć, czy za kilka lat, gdy firma rozwinie się, nazwa podoła wyzwaniu? Dobrze skonsultować się z kimś bardziej doświadczonym, sprawdzić poradniki dla przedsiębiorców z branży i przemyśleć kolejne kroki. Fachowe doradztwo znajdziemy np. na portalu e-commerce komerso.pl. Nie daj się ponieść osobistym preferencjom, ponieważ nazwa sklepu internetowego ma przecież trafić do potencjalnych klientów.
Najnowsze komentarze