Na czym polega mailing reklamowy i jakie płyną z niego korzyści?

Mailing reklamowy i korzyści z niego wynikające

Artykuł partnera.

Chociaż wciąż zdarza nam się zatrzymywać wzrok na plakatach lub otrzymać ulotkę, obecnie zdecydowanie większą rolę odgrywa marketing internetowy. Pozwala on bowiem na dotarcie do dużej grupy odbiorców za pomocą narzędzi, których używają oni każdego dnia.

Jak działa mailing reklamowy?

Mailing reklamowy opiera się na wiadomościach, które trafiają do twoich odbiorców za pośrednictwem poczty internetowej. Mogą to być jednorazowe komunikaty, takie jak informacje o wyprzedaży lub poszerzeniu zakresu twoich usług, regularne newslettery, oferty, przypomnienia i inne rodzaje treści, dostosowane do twojej działalności.

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że gdy sam odbierasz wiadomość e-mail nadesłaną przez przedstawicieli jednej z marek, oznacza to, że skorzystali oni z usługi masowej wysyłki. Informacja była skierowana nie tylko do ciebie, lecz do całej bazy kontaktowej firmy. Kluczem do sukcesu jest jednak to, aby klient uwierzył, że wiadomość dotyczy dokładnie jego potrzeb. Istnieje kilka sposobów, aby stało się to możliwe. Możesz na przykład wysyłać swoim odbiorcom wiadomości, w których treści zawarte zostanie imię każdego z nich. Ciekawym rozwiązaniem jest także cross-selling, czyli maile proponujące klientowi produkty podobne lub kompatybilne z jego ostatnimi zakupami.

Znasz już kilka spośród dostępnych form mailingu reklamowego. W jaki sposób powoduje on jednak zwiększenie twoich zysków?

Korzyści mailingu reklamowego

Odpowiednio zaprojektowane kampanie mailingowe mogą okazać się niezwykle efektywne. Jednak aby tak się stało, musisz być pewien swoich działań, jasno określić cele kreowanej marki oraz poznać swoich klientów. Komunikaty, które do nich skierujesz, muszą być bowiem przemyślane i zaplanowane. Jeśli odpowiednio poprowadzisz mailing reklamowy, możesz liczyć na wiele profitów, takich jak:

  • Renoma twojej firmy

Mailing pokazuje klientom, że o nich pamiętasz. Nie może być natarczywy — zadbaj o to, by pojawiał się regularnie i był uzasadniony. Wówczas odbiorcy chętnie otworzą przysłane im wiadomości, z których dowiedzą się o nowej ofercie lub wyprzedaży i prawdopodobnie dokonają zakupu w twoim sklepie. Wtedy możesz wysłać do nich e-mail z prośbą o wystawienie pozytywnej opinii. Każda kolejna recenzja przyczyni się do budowania renomy twojej marki.

Projektowanie programów lojalnościowych i stali klienci

Twój klient dokonał zakupów na dużą kwotę? Wyślij mu rabat na kolejne. Pomyśl o założeniu programu lojalnościowego, na przykład w formie zbieranych punktów. Następnie wysyłaj mailing reklamowy do stałych klientów i zadbaj o podtrzymywanie relacji z nimi.

  • Promocja usług

Wbrew pozorom mailing reklamowy świetnie sprawdzi się nie tylko w przypadku przedsiębiorców, którzy oferują swoim klientom zakupy online. Prowadzisz restaurację lub hotel? Poinformuj odbiorców o sezonowym menu, akcji rabatowej, nowych godzinach otwarcia i atrakcjach dostępnych dookoła. Wyślij im przypomnienie o dokonanej rezerwacji. Za pomocą kampanii mailingowych pozyskasz również nowych wspólników — wystarczy, że wyślesz im zapytanie ofertowe.

  • Budowanie nowych kanałów komunikacji

W newsletterach możesz zawrzeć odnośniki do mediów społecznościowych firmy. W ten sposób więcej osób dowie się, że może kontaktować się z tobą na przykład za pośrednictwem Facebooka.

Mailing reklamowy na platformie mProfi

Aby twój mailing reklamowy okazał się naprawdę efektywny, zainwestuj we współpracę z serwisem mProfi. Dzięki temu otrzymasz własną bazę kontaktów, szablony wiadomości oraz możliwość ustalenia daty ich wysyłki. Kampanie staną się szybkie i proste, a wkrótce odnotujesz także wzrost przychodów.