Pozycjonowanie strony www – na czym polega?

Mężczyzna zajmuje się pozycjonowaniem stron SEO

Bez właściwego pozycjonowania dzisiaj możesz właściwie zapomnieć o tym, by twoja strona uzyskiwała dobre wyniki wyszukiwania i była odpowiednio widoczna dla twoich potencjalnych klientów. Czy to oznacza, że musisz inwestować ogromne środki w reklamę internetową? Niekoniecznie, na początek zacznij od odpowiedniego pozycjonowania strony i optymalizacji SEO.

Podstawy pozycjonowania

Dla widoczności sieci ogromne znaczenie ma wiele czynników. Pozycjonowanie strony WordPress warto jednak zacząć od „technicznych” elementów, które nie wymagają naszej ciągłej uwagi, ale brak ich odpowiedniego ustawienia może „sabotować” pracę, jaką wykonamy w obszarze treści, optymalizacji SEO czy pozycjonowania. Chodzi tutaj o takie podstawy, jak włączenie indeksacji strony, ustawienie przyjaznych linków URL, uzupełnienie wszystkich niezbędnych metadanych. Tego typu czynności nie zajmą ci wiele czasu, a w istotny sposób mogą wpłynąć na poprawę wyników wyszukiwania w Google. Jeśli chcesz zawalczyć o lepszą pozycję, koniecznie sprawdź te podstawowe elementy lub poproś specjalistów o audyt. Dopiero po uzupełnieniu i korektach w tym obszarze możesz przejść dalej.

Optymalizacja SEO — na czym polega?

Optymalizacja SEO to szereg różnorodnych działań, których celem jest jedno — przekonać roboty Google, że to właśnie twoja strona ma materiały najlepiej odpowiadające na konkretne zapytania użytkowników. W pierwszej kolejności ustalić więc trzeba te zapytania i związane z nimi frazy kluczowe. To pozwoli odpowiednio nasycić nimi treści na twojej stronie. Nie działa tutaj jednak schemat im więcej, tym lepiej, ponieważ obecnie algorytmy Google są znacznie bardziej wymagające i trzeba śledzić kolejne ich aktualizacje. Dzisiaj ogólnie ceni się bardziej naturalny sposób pisania, zamiast stosowania tej samej frazy 10 razy w nieodmienionej formie proponuje się raczej jej odmianę, stosowanie synonimów, bardziej rozbudowanych konstrukcji gramatycznych. Nasycenie frazami kluczowymi to dopiero początek. Warto zadbać o to, by na stronie regularnie pojawiały się nowe, atrakcyjne merytorycznie treści, napisane zgodnie z SEO. Dzięki temu istnieje spora szansa, że uda ci się przyciągnąć na stronę nowych klientów, a to zwiększy ruch w wyszukiwarce. Do tego można dodatkowo dołączyć działania promocyjne w social mediach, z których linkować będziesz bezpośrednio do nowych treści. W końcu linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne także odpowiednio poprawia wyniki wyszukiwania. Warto także pamiętać o odpowiedniej architekturze treści, ich odpowiedniej prezentacji, przejrzystości strony itd.